رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

54 درصد جوانان از دولت "افغانستان" ناراضی هستند

13:35 - 21 دی 1394
کد خبر: ۱۲۰۱۰۵
خبرگزاری میزان - مسئولان نهاد بین‌المللی دموکراسی موسوم به دموکراسی انترنشنل با انتشار گزارشی اعلام کردند که 90 درصد جوانان معتقدند که مقامات دولتی با نزدیکان خود همکاری می‌کنند و به همین دلیل 54 درصد جوانان از کارکردهای دولتمردان ناراضی هستند.
54 درصد جوانان از دولت به گزارش به گزارش سرویس بین الملل ، مسئولان نهاد بین‌المللی دموکراسی موسوم به دموکراسی انترنشنال با انتشار گزارشی اعلام کردند که 90 درصد جوانان معتقدند که مقامات دولتی با نزدیکان خود همکاری می‌کنند و به همین دلیل 54 درصد جوانان از کارکردهای دولتمردان ناراض هستند.
 
نهاد انترنشنال دموکراسی طی نظر سنجی که در مورد جوانان انجام داده امروز از نارضایتی جوانان نسبت به کارکرد دولت وحدت ملی خبر داد.
 
این نهاد نظرسنجی خود را که بین 4 هزار و 200 جوانان تحصیل کرده و خانه‌‌دار در 34 ولایت افغانستان انجام داده بزرگترین چالش فرا‌روی جوانان را فقر و بیکاری عنوان کرد.
 
این نظرسنجی که در مدت 6 ماه از سوی این نهاد انجام شده است، بزرگترین مشکل فقر و بیکاری و سپس عدم دسترسی به اطلاعات و امنیت عنوان شده است.
 
جوانان دلگرم به قانون؛ فساد اداری مانع اجرایی قوانین
 
«ذکریا بارکزی» مشاور ارشد نهاد دموکراسی انترنشنال هدف این نظر سنجی را توجه دولت به چالش‌های فرا ‌روی جوانان و ایجاد یک عملکرد صحیح عنوان کرد.
 
بارکزی با بیان اینکه جوانان بنابر مشکلات گوناگون از افغانستان فرار می‌کنند افزود: جوانان به حاکمیت قانون دل‌گرم هستند، اما فساد اداری مانع فرا‌ روی این موضوع شده است.
 
این جوانان در این نظر سنجی وضعیت اقتصادی افغانستان را بسیار خراب توصیف کرده‌ و دلیل بیکاری و فقر اقتصادی در افغانستان را دولتداری ضعیف خوانده‌اند.

54 درصد جوانان از دولت
 
حمایت 64 درصد جوانان از روند صلح/ نارضایتی 54 درصد جوانان از کارکرد دولت
 
«سید اختر» یکی از اعضای این نهاد با ارائه نظرسنجی در مورد جوانان گفت: 64 درصد از جوانان مصاحبه شده از پروسه صلح حمایت خود را اعلام کرده است.
 
وی افزود: این نظر سنجی نشان می‌دهد که حدود 54 درصد این جوانان از کارکرد دولت وحدت ملی بسیار ناراضی بوده که این عامل سبب شده که یک بحران عدم اعتماد نسبت به دولت به وجود بیاید.

54 درصد جوانان از دولت
 
اعتقاد 90 درصد جوانان به همکاری مقامات با نزدیکان
 
سید اختر تصریح کرد: 90 درصد جوانان کارکرد سیاست‌مداران را به نفع شخصی خود آنها توصیف کرد و گفت: سیاسیون در افغانستان فقط به نفع خود و خویشاوندان خود کار می‌کنند و به مشکلات جوانان توجهی ندارند.
 
اختر با بیان اینکه در این نظرسنجی اکثریت مصاحبه شوندگان به کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی اعتماد ندارد ابراز کرد: این جوانان گفته‌اند که در صورت شفاف بودن روند انتخابات آینده به روند انتخابات اشتراک خواهد کرد.
 
وی در پایان این گزارش، گفت: جوانان به روند دموکراسی در کشور ناراضی هستند و انتخابات سال 1393 را شفاف نمی‌دانند.
 
این نظر سنجی میان جوانان تحصیل یافته، کم‌سواد و بی‌سواد شامل زنان و مردان بین سنین 18 تا 35 سال در 34 ولایت، 113 فرمانداری و 402 روستا از سوی نهاد انترنشنال دموکراسی به همکاری «USAID» انجام شده است.

54 درصد جوانان از دولت
 
/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *