آلمان: آزمایش موشکی ایران نقض برجام نیست

18:34 - 19 اسفند 1394
کد خبر: ۱۴۷۰۵۰
«مارتین شفر» سخنگوی وزارت خارجه آلمان اظهار داشت که آزمایش اخیر موشکی ایران ناقض مفاد برجام نیست.‏
به گزارش گروه بین الملل ، سخنگوی وزارت خارجه آلمان امروز چهارشنبه در جلسه هفتگی دولت با خبرنگاران، اعلام کرد: هیچ گونه ‏شواهدی مبنی بر اینکه این آزمایش موشکی ناقض توافق جولای 14 سال گذشته باشد، در دست نیست.‏

وی در عین حال افزود: ما به همراه شرکای خود در حال بررسی همخوانی آزمایش یادشده با حقوق بین المللی و تحریم های سازمان ملل متحد هستیم و با ‏دقت فراوان این آزمایش را دنبال می کنیم.‏

‏«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته است که آزمایش های موشکی اخیر ایران مفاد برجام را نقض ‏نمی کند.

وی در عین حال درباره این ادعاها که چنین آزمایش هایی نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می شود، گفته ‏است که دولت آمریکا این موضوع را بررسی خواهد کرد.

رزمایش موشکی اقتدار ولایت از چند روز گذشته در نقاط مختلف پهنه سرزمینی ایران اسلامی آغاز شد. مرحله نهایی این رزمایش نیز از بامداد روز گذشته (سه شنبه) با شلیک موشک بالستیک قیام از سیلو به انجام رسید.

در این رزمایش انواع موشک های برد بلند، میان برد و کوتاه برد مورد آزمایش قرار گرفت. آزمایش موشک های نقطه زن برد بلند قدر «اچ» (H) و «اف» (F) نیز امروز در ادامه مرحله نهایی رزمایش «اقتدار ولایت» با موفقیت انجام شد.

در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت، موشک های برد بلند نقطه زن قدر «اچ» و «اف» از ارتفاعات البرز شرقی اهداف از پیش تعیین شده در سواحل مکران مورد هدف قرار دادند.

‏سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه مرحله نهایی رزمایش موشکی اقتدار ولایت در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش گفت: رزمایش اقتدار ولایت به منظور ارتقای آمادگی و توان یگان ها و پایگاه های موشکی در سراسر کشور بود که از یک هفته گذشته آغاز شد و امروز در ادامه مرحله نهایی رزمایش اقتدار ولایت موشک های برد بلند قدر از ارتفاعات البرز شرقی، سواحل مکران در 1400 کیلومتری را هدف قرار دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *