58 درصد آمار مفقودی‌ها در اروپا مربوط به "مهاجرین افغانستانی‌" است

13:20 - 05 تير 1395
کد خبر: ۱۸۹۸۵۴
مسئول برنامه ردیابی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان گفت بیش از 50 درصد آمار مفقودین و ناپدید‌شدگان در اروپا مربوط به مهاجرین افغانستانی است.
58 درصد آمار مفقودی‌ها در اروپا مربوط به به گزارش سرویس بین الملل کمیته جهانی صلیب سرخ اعلام کرده که بیشتر مهاجران ناپدیدشده در اروپا شهروندان افغانستان هستند.
 
مسؤول برنامه ردیابی کمیته جهانی صلیب سرخ در افغانستان گفته‌است که نزدیک به ۵۸ درصد ناپدید شدگان در اروپا که نام‌هایشان در این کمیته ضبط شده‌، شهروندان افغانستان هستند.
 
این نهاد برای پیداشدن ناپدید شدگان یک صفحه اینترنتی ساخته‌است و تاکنون 18 خانواده از روی همین صفحه به نزدیکانشان رسیده‌اند. از این میان ۱۶ خانواده شهروند افغانستان هستند.
 
مسئول برنامه‌های ردیابی کمیته صلیب سرخ گفته که نام‌ها و تصاویر هزار و 251 تن را که در اروپا ناپدید شده‌اند در این نهاد ضبط کرده‌ که از این میان ۷۲۲ تن آنان شهروند افغانستان هستند.
 
سیلین دوترلون، معاون بخش حمایتی کمیته صلیب سرخ گفت: «سالانه صدها خانواده‌ای که با بستگان خود تماس ندارند، به ما مراجعه می‌کنند. خانواده‌هایی که نزدیکانشان را در رفتن به اروپا یا در برگشتن از اروپا از دست داده‌اند، کمیته جهانی صلیب سرخ و انجمن‌های ملی صلیب سرخ، تلاش می‌ورزند تا خانواده‌ها را به هم برسانند.
 
دوترلون در گفت‌وگو با طلوع افزود: این صفحه اینترنتی در سال ۲۰۱۳ ساخته شد، از آن زمان تا کنون 18 خانواده به هم رسیده‌اند که ۱۶ خانواده شهروند افغانستان بودند.
 
وی اضافه کرد: پس‌از آنکه به ایران مهاجرت شد، فرزندش نوید به هدف رسیدن به اروپا خانواده‌اش را ترک کرد. سپس برای چند سال نمی‌دانست که فرزندش کجاست، اما وی توانست از طریق صفحه اینترنتی که کمیته صلیب سرخ ساخته بود، از حال فرزندش آگاه شود.
 
از آغاز سال ۲۰۱۵ تاکنون ۲۵۰ هزار شهروند افغانستان، این کشور را ترک کرده‌اند؛ بسیاری از این شهروندان از راه‌های غیر قانونی خودشان را به کشور‌های اروپایی رسانده‌اند، اما برخی‌از این افراد در راه جانشان را از دست داده‌اند.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *