ستاد «هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور» تشکیل می‌شود

9:40 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۰۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان با تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور موافقت کردند و قرار است این ستاد در امر مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه‌ نظارت و گزارشات اقدامات آنها را درخواست کند.

ستاد «هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی کشور» تشکیل می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و  در جریان بررسی لایحه حقوق افراد دارای معلولیت با تشکیل ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور  موافقت کردند.

این ستاد متشکل از افراد ذیل است: وزیر کشور یا معاون ذیربط (رئیس)، رئیس سازمان بهزیستی کشور(دبیر)، معاون وزیر راه و شهرسازی، معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون وزارت علوم، معاون وزارت آموزش و پرورش، معاون سازمان برنامه و بودجه، معاون سازمان صداوسیما، معاون بنیاد شهید و امور ایثارگران، نمایندگان تشکلهای غیردولتی جانبازان نماینده شبکه‌های ملی تشکلهای مردم نهاد، رئیس شورای عالی استانها و نماینده سایر دستگاه حسب المورد بنا به دعوت رئیس ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور.

براساس تبصره یک این ماده ستاد مکلف است در امر مناسب سازی ساختمانها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه های مذکور در ماده دو این قانون نظارت و گزارشات اقدامات آنها را درخواست کند.

براساس تبصره دو، آیین نامه اجرایی این ماده ظرف مدت شش ماه از ابلاغ این قانون توسط سازمان بهزیستی و با مشارکت وزارتخانه‌های کشور و راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه تهیه می شود و به تصویب هیئت وزیران می رسد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *