امین حیایی با سه فیلم در راه فجر 36/بازگشت دوباره ستاره دهه هشتاد سینما+عکس

20:45 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۱۰
حیایی امسال با سه فیلم "درخونگاه" به کارگردانی "سیاوش اسعدی"، "شعله ور" به کارگردانی "حمید نعمت الله" و همچنین "دارکوب" به کارگردانی "بهروز شعیبی" راهی فجر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، امین حیایی بازیگر سینما و تلویزیون کشور امسال با سه فیلم راهی جشنواره فجر شده تا شانس خود برای دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد بیازماید.

حیایی در دوران تحصیل به فعالیت در تئاتر پرداخت و پس از گرفتن دیپلم، ضمن خدمت سربازی در مرکز هنرهای نمایشی نیروی هوایی فعالیتش را آغاز کرد. در سال ۱۳۷۰ بازیگر یک تئاتر کودکان به کارگردانی ثریا قاسمی بود.

امین حیایی

در پانزدهمین جشنواره فیلم فجر نامزد دریافت جایزه بازیگر نقش دوم برای فیلم "براده‌های خورشید" شد. خیلی زمان برد تا بتواند به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم‌های سینمایی بازی کند و در اولین نقش آفرینی اش به عنوان بازیگر نقش اول در فیلم "سیب سرخ حوا" چندان موفق نبود.

او در سال ۱۳۸۱ با بازی در شش فیلم: مزاحم، مانی و ندا، مونس، اثیری، رز زرد و بوی بهشت روی پرده سینماهای تهران رفت و از این حیث رکورددار بود. حیایی همچنین تا به حال در چهار فیلم هتل کارتن، دست‌های آلوده، مزاحم و تله از ساخته‌های سیروس الوند به ایفای نقش پرداخته‌است.

امین حیایی

وی در سال ۱۳۸۶ برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر برای بازی در فیلم شب شد.

اما حیایی امسال دست پر به جشنواره آمده و می‌خواهد به هر نحوی که شده پس از سالها جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره را تصاحب کند.

امین حیایی

وی امسال با سه فیلم "درخونگاه" به کارگردانی "سیاوش اسعدی"، "شعله ور" به کارگردانی "حمید نعمت الله" و همچنین "دارکوب" به کارگردانی "بهروز شعیبی" راهی فجر شده است.

از نکات جالب توجه وی در جشنواره سی و ششم فجر می توان به دو همکاری با جمشید هاشم پور در فیلم های دارکوب و درخونگاه اشاره کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *