بیت المقدس پایتخت فلسطین است/ ایران مهد گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز است

10:13 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۸۰۱
سرکیسیان گفت: فلسطین برای ملت فلسطین است و ما بیت المقدس را پایتخت آن می دانیم.

بیت المقدس پایتخت فلسطین است/ ایران مهد گفت و گو و همزیستی مسالمت آمیز استبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران و شمال روز سه شنبه با حضور در شورای شهر تهران گفت: در این ایام فرخنده به نام خداوند یکتایی که همگی او را به طرق مختلف، اما با مفهوم و درکی مشترک پرستش می‌کنیم، به یکایک شما درود و سلام عرض می‌نمایم.در این ایام فرخنده و گرامی جهان بیش از هر زمان دیگری به صلح، آسایش و دوستی نیاز دارد. در این روزها ناگه همه ما به بیت‌اللحم مکانی که عیسی مسیح به‌عنوان حکمران صلح و دوستی در آنجا زاده شد، دوخته شده و توجه ما بر وضعیت ملت فلسطین متمرکز شده است.


وی افزود:ادیان و به‌ویژه ادیان الهی وظیفه هدایت پیروان خود به سمت یکتاپرستی و عدالت واقعی را برعهده دارند.تاریخ نشان داده است که صلح و عدالت تنها زمانی تحقق می‌یابند که گفت‌وگو و دوستی و احترام متقابل میان پیروان ادیان الهی برقرار شود.تاریخ ایران گواه این واقعیت است که ساکنان این سرزمین از دیرباز پیرو هرکدام از ادیان الهی که بوده‌اند، در کنار هم زیسته و فعالیت کرده و با همزیستی مسالمت‌آمیز واحترام و دوستی متقابل حقانیت آیات کتب مقدس را به اثبات رسانده‌اند.

سرکیسیان با بیان اینکه امروزپیروان ادیات مختلف و به‌ویژه ادیان الهی در سایه جمهوی اسلامی ایران از آزادی‌های تصریح شده در قانون اساسی در جهت رسیدگی به احوال شخصیه خود برخوردارند، تاکید کرد:ایران سرزمین ادیان مختلف و مهد گفت‌وگو و همزیستی مسالمت‌آمیز بوده و خواهد بود. متأسفانه جهان این واقعیت مسلم را انکار می‌کند.

به گفته وی بیت‌اللحم به‌عنوان زادگاه حکمران صلح و دوستی و سرزمین‌های اطراف آن این روزها در وضعیت فاجعه باری به سر می‌ّبرند. تصمیم ناعادلانه رئیس جمهوری آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به بیت‌المقدس و بی‌توجهی به قطعنامه‌ها و موازین بین‌المللی جهان و به‌ویژه ملت‌های صلح طلب و عدالت‌جو را با چالش‌ جدیدی مواجه ساخته‌اند. ما باور داریم که ملت حق‌جوی فلسطین بی‌تردید موفق به ایفای حقوق پایمال شده خود خواهد شد.

خلیفه ارامنه تهران و شمال با بیان اینکه فلسطین وطن فلسطینی ها است، تاکید کرد: در اینجا باید این نکته را مورد تأکید قرار دهم که بر اساس الهیات مسیحی، حیات سرزمین اسرائیل که به آن در عهد قدیم اشاره شده است، پس از آن که از پذیرفتن عیسی مسیح به‌عنوان مسیحای وعده داده شده از سوی پیامبران پیشین خودداری کرد، پایان یافت. در نتیجه فلسطین موطن ملت فلسطین بوده و بیت‌المقدس پایتخت آن است. این ادعا که بیت‌المقدس از قدیم پایتخت اسرائیل بوده است و اخیراً‌نیز توسط یکی از مقامات سعودی در مطبوعات و شبکه‌های تلویزیونی مطرح شد، دروغی آشکار می‌باشد. آری بیت‌المقدس پایتخت پادشاهی یهودا بوده است. اما اسرائیل جدید پس از مسیحیت، کلیسای مسیح است و بیت‌المقدس پایتخت فلسطین و مکانی مقدس برای پیروان سه دین توحیدی به شمار می‌آید.

وی افزود: شایسته است با دیدی جامع به موضوع نگریسته و در این راستا گام‌های خردمندانه برداریم. باید به خاطر داشته باشیم اهداف بزرگ با ایثار و جانفشانی‌ها محقق می‌شوند. ملت‌های مظلوم با ایستادگی و پایداری خود به پیشرفت‌های بزرگ دست یافته و حقوق از دست رفته خود را بار دیگر به دست خواهند آورد.

به گفته خلیفه ارامنه تهران و شمال،همواره و به ویژه در این ایام گرامی، درخواست من از کلیه آحاد ملت این بوده است که با تفکر حرکت کرده و به امور خود رسیدگی کنند.برای برقراری صلح در جهان و به ‌ویژه در خاورمیانه و همچنین برای آسایش ملت ایران و نیز سربلندی، موفقیت و سلامتی مقام معظم رهبری  و همچنین ریاست جمهوری و ملت بزرگ ایران دعا می کنم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *