در صورت تصویب مجلس، تحصیل معلولان در دانشگاه آزاد رایگان می شود

6:30 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۸۳۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی درحال بررسی ماده‌ای از لایحه حمایت از حقوق معلولان هستند که درصورت تصویب آن، تحصیل معلولان در دانشگاه آزاد با ارائه معرفی نامه از سازمان بهزیستی رایگان شود.

در صورت تصویب مجلس، تحصیل معلولان در دانشگاه آزاد رایگان می شودعلی رضا منادی، معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه با اشاره به ماده‌ای از لایحه بازنگری شده قانون حمایت از حقوق معلولان، اظهار داشت: در این لایحه مقرر شده است تا افراد دارای معلولیت و واجد شرایط در سنین مختلف بتوانند با ارائه معرفی نامه سازمان بهزیستی، از آموزش عالی رایگان در واحدهای آموزشی تابعه وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگر دستگاه‌های دولتی و نیز دانشگاه آزاد و سایر مراکز آموزش عالی غیر دولتی بهره مند شوند.

منادی با اشاره به برنامه‌های دانشگاه آزاد برای افراد دارای معلولیت و فراهم کردن زیر ساخت‌های مناسب برای این قشر از جامعه یادآور شد: دانشگاه آزاد از همان ابتدای تاسیس، توجه ویژه‌ ای را به معلولان داشته و در این زمینه با فراهم کردن زیرساخت های مناسب، شرایط حضور معلولان را در دانشگاه فراهم کرده است.

معاون امور حقوقی و مجلس دانشگاه آزاد بیان کرد: در حال حاضر شرایط و امکانات رفاهی مناسب برای افراد دارای معلویت که در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند فراهم است.

منادی در خصوص سهمیه تحصیل رایگان توسط دانشگاه آزاد به معلولان گفت: ما تابع قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی هستیم. این لایحه هنوز در مجلس به تصویب نرسیده است و اگربه تصویب برسد دانشگاه آزاد موظف به رعایت آن است و باید این سهمیه به دانشجو‌های دارای معلولیت تعلق گیرد.

وی در پایان گفت: انتظار میرود که مسائل و مشکلات ناشی از افت دانشجو در دانشگاه آزاد هم مد نظر نمایندگان مجلس قرار گیرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *