عدالت محوری و حق مداری لازمه امر قضا است

13:17 - 05 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۸۵۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران اخلاق محوری، عدالت محوری و حق مداری را لازمه امر قضاء برشمرد و گفت: در چارچوب قانون لازم است برای پیشرفت امور با مسئولین محل و دستگاه‌های اجرایی، تعامل مثبت طبق ضوابط موجود، داشته باشند.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری استان تهران، قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران در مراسم تودیع و معارفة رئیس حوزه قضایی بخش جوادآباد اخلاق محوری، عدالت محوری و حق مداری را لازمه امر قضاء برشمرد و تصریح کرد: طبق فرموده نبی مکرم اسلام (ص) مبنی بر اینکه «إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ» یعنی به‌راستی که من مبعوث شدم تا شرافت‌های اخلاقی را کامل کنم و به مردم بیاموزم، بنابراین قضات ما نیز باید با مراجعین اعم از شاکی و متهم، خواهان و خوانده خوش برخورد باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اصل ۱۵۶ قانونی اساسی گفت: در این اصل ذکر شده که قوة قضائیه، قو‌ه ای است مستقل و پشتیبان حقوق فردی و اجتماعی و مسئول تحقق بخشیدن به عدالت است و پنج وظیفه برای قوة قضائیه در این اصل ذکر شده که مهمترین آن‌ها گسترش عدل می‌باشد.

وی اظهار کرد: در حوزه قضایی تعامل مسئولین اجرایی و قضایی توانسته در پیشبرد کار‌ها نتایج مثبتی را ایجاد کند و این نکته ظریفی است که در عین استقلال مدیران و همکاران قضایی؛ در چارچوب قانون لازم است برای پیشرفت امور با مسئولین محل و دستگاه‌های اجرایی، تعامل مثبت طبق ضوابط موجود، داشته باشند.

قائم مقام رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: مدیران قضایی و قضات باید توجه داشته باشند که این سفره ثوابی است که برای ما باز شده و این فرصتی است که از این سفره ثواب، توشه‌ای برای آخرت خودمان جمع کنیم و ما می‌توانیم با اجرای عدالت گره گشایی از کار مردم کنیم و باید قدر شغل و این مسئولیتی که بر عهده ما قررا دارد را بدانیم.

در پایان این مراسم از زحمات حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم عسگری طی دوران تصدی ریاست حوزه قضایی بخش جوادآباد با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد و آقای محمد داداش زاده با دریافت ابلاغ قضایی خود بعنوان رئیس جدید حوزه قضایی این بخش رسماً آغاز بکار کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *