با مصرف این میوه ها با آلودگی هوا مبارزه کنید!

10:30 - 06 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۱۷۲
آلودگی هوا، مصرف سیگار و افزایش سن می‌تواند سبب آسیب دیدن ریه‌ها و ابتلای فرد به بیماری‌های مختلف شود، اما با استفاده از برخی خوراکی‌ها فرآیند پیری سلول‌های ریه معکوس می‌شود.
با مصرف این میوه ها با آلودگی هوا مبارزه کنید!به گزارش گروه فضای مجازی ،  ریه یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است و بروز آسیب و صدمه درآن می‌تواند سبب ابتلای فرد به بیماری‌ها مختلف از جمله نارسایی ریوی، سرطان ریه و مرگ شود.

کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خوردن سه عدد سیب یا دو عدد گوجه فرنگی در هر روز می‌تواند آسیب به ریه ناشی از آلودگی هوا و در افراد سیگاری ناشی از سموم مواددخانی را ترمیم کند همچنین خوردن این میوه‌ها سبب جوان ماندن ریه و جلوگیری از پیرشدن سلول‌های این عضو حیاتیپژوهشی درباره اثر مصرف گوجه فرنگی و سیب بر سلامت ریه به وسیله دانشمندان دانشگاه جان هاپکینز انجام شده است.

کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند با اصلاح رژیم غذایی می‌توانند از ابتلا به بیماری‌های ریوی تا حد زیادی مصون بمانند و بهترین کار برای حفظ سلامتی خودداری از مصرف مواد دخانی از جمله سیگار است.

مصرف سیب و گوجه فرنگی همچنین می‌تواند سبب ترمیم آسیب وارده به سلول‌های ریه شود که دراثر استعمال سیگار کارایی خود را از دست داده اند.

در دراز مدت ابتلا به بیماری‌های ریوی سبب ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود و می‌تواند سبب سکته مغزی و حمله قلبی شود.

کارشناسان نتیجه مصرف سیب و گوجه فرنگی بر سلامت ریه را بر ۶۵۰ فرد بزرگسال در یک دهه بررسی کرده اند و نتیجه این پژوهش در مجله تنفس اروپا منتشر شده است.
 
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

برچسب ها: آلودگی هوا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *