همه از کرامت حضرت معصومه (س) بهره می‌برند/زیارت خواهر گرامی امام رضا (ع) ثواب فراوان دارد

21:30 - 07 دی 1396
کد خبر: ۳۸۱۵۸۰
همین که گفته شده یکی از درهای بهشت از قم باز می شود بیانگر جایگاه والای زیارت حضرت معصومه (س) در شهر قم است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی رضایی کارشناس علوم قرآنی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: آنچه مسلم است این است که وجود مبارک حضرت معصومه (س) در کشورمان یکی از افتخارات بزرگ ایران و ایرانیان به شمار می رود و اینکه ایشان در سفرشان به قم و در راستای زیارت برادر گرامی شان، در این سرزمین ماندگار شدند و سپس بیمار شدند و دار فانی را وداع گفتند، همه از اموری است که ما از اسرار آن ها اطلاعی نداریم اما برای ما افتخاری بزرگ قلمداد می شود.

حجت الاسلام و المسلمین رضایی همچنین توضیح داد: ما نمی دانیم که حضرت معصومه (س) از سفر به قم چه انگیزه های دیگری در کنار زیارت برادر گرامی‌شان داشتند اما خود ایشان هم اصرار داشتند که در سرزمین قم به خاک سپرده شوند.

وی در ادامه صحبت های خود یادآور شد: به طور یقین سرزمین قم فضایلی دارد که ما به اسرار آن آگاهی نداریم اما یکی از آن ها این است که گفته شده یکی از درهای بهشت از قم باز می شود و این موضوع به خاطر وجود نازنین حضرت فاطمه معصومه (س) است.

این کارشناس علوم قرآنی همچنین گفت: وجود حضرت معصومه (س) در قم باعث شده که مردم این شهر در واقع مردمی استثنایی باشند و خدا را شکر حوزه علمیه ای که ما الان از برکت وجود دختر بزرگوار امام موسی کاظم (ع) در قم داریم، در هیچ نقطه از دنیا نداریم.

وی ادامه داد: به عقیده من حوزه علمیه قم به مراتب جایگاهی بالاتر از حوزه علمیه نجف دارد چرا که محققان، مجتهدان، مراجع و شخصیت های علمی بسیاری در این حوزه مشغول به فعالیت هستند به علاوه اینکه تعداد زیادی از پژوهشکده ها نیز از برکت وجود حضرت معصومه (س) در شهر قم برپا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین رضایی با اشاره به ثواب بسیار زیاد زیارت حضرت معصومه (س) در قم، تصریح کرد: همین که گفته شده یکی از درهای بهشت از قم باز می شود بیانگر جایگاه والای زیارت این حضرت در شهر قم است.

این کارشناس علوم قرآنی خاطرنشان کرد: همچنین در زمان حیات حضرت معصومه (س) افراد بسیاری به ایشان مراجعه می کردند و از محضرشان بهره مند می شدند که این موضوع به خوبی کرامت های وجودی این حضرت را نمایان می سازد.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *