رئیس مرکز وکلای قوه‌قضاییه: وکالت اجباری از حجم ورودی پرونده‌ها می‌کاهد

8:53 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۱۱۹۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده، گفت: یکی از راه های کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا موضوع وکالت اجباری است.

حسن عبدلیان پور درگفت‌وگو با میزان در مورد توانمندی‌های مرکز وکلای قوه قضاییه در زمینه کمک به موضوع قضازدایی، گفت: در موضوع قضازدایی قطعاً مرکز وکلا ظرفیت‌های مناسبی دارد که می‌تواند در اختیار قوه قضاییه قرار دهد، یکی از این موضوعات به طور ویژه داوری است.

رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی قوه قضاییه گفت: تشکیلات داوری از قریب به 10 سال گذشته در مرکز ایجاد شده است و به طور ویژه نیرو‌ها در این زمینه با دوره های آموزشی منظم آموزش دیده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مرکز وکلا یک نهاد تشکیلاتی و در کل کشور گسترده است استفاده از این ظرفیت می تواند به قوه قضاییه کمک کند چرا که همه تلاش ها و محوریت اقدامات در موضوع قضازدایی در جهت کاهش ورودی‌های پرونده ها است.

عبدلیان پور گفت: دعاوی حقوقی در مقابل دعاوی کیفری به دلیل پیچیدگی زمان زیادی را برای رسیدگی طلب می‌کند، از این رو یکی از کمک های مرکز وکلا به قوه قضاییه می تواند کاهش میزان پرونده های قطور حقوقی باشد.


رئیس مرکز وکلا،کارشناسان رسمی قوه قضاییه افزود: یکی از کمک های دیگر مرکز وکلا در کاهش حجم ورودی پرونده ها به دستگاه قضا موضوع وکالت اجباری است. با وکالت اجباری پرونده ها با یک متخصص و حقوقدان وارد دادگاه می شود و به این ترتیب از اطاله دادرسی جلوگیری خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

زمینه حفظ اشتغال ۶۵۰ نیروی شاغل در حوزه درمان و سلامت استان کرمان با ورود دستگاه قضایی ایجاد شد


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *