معاون قضایی قوه‌قضاییه برای ششمین بار از مرکز ارتباطات مردمی قوه‌قضاییه بازدید کرد

17:22 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۰۴۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون قضایی قوه‌قضاییه با ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بصورت چهره به چهره دیدار و دستورات لازم را در راستای رفع مشکلات حقوقی و قضایی آن‌ها صادر کرد.

خبرگزاری میزان – در راستای تحقق دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر حضور مسئولان مختلف دستگاه قضا در مرکز ارتباطات مردمی، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی امروز برای ششمین بار با حضور در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۱۵ نفر از مراجعه کنندگان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات مردمی معاون اول قوه قضاییه به استماع مشکلات حقوقی و قضایی مراجعه‌کنندگان پرداخت و دستورات لازم در خصوص رفع مشکلات حقوقی و قضایی این افراد را صادر کرد.

تقاضای بررسی مجدد به پرونده‌ها و اعمال ماده ۴۷۷ ،اعتراض به آرای صادره در استان‌ها و تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها از جمله درخواست‌های مراجعه کنندگان به مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه بود.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی با اشاره به دیدار امروز در مرکز ارتباطات مردمی، اظهار کرد‌: در مرکز ارتباطات مردمی قوه قضاییه با ۱۵ نفر از مراجعان دیدار و گفت‌وگو صورت گرفت که در جریان این ملاقات برخی از مراجعه‌کنندگان تقاضای رسیدگی مجدد به پرونده و اجرای ماده ۴۷۷ را داشتند که دستورات لازم برای رسیدگی صادر شد.

معاون قضایی قوه قضاییه بیان کرد: برخی دیگر از درخواست‌ها در رابطه با اعتراض به آرا صادره بود و متقاضیان خواستار دیدار با مقامات قضایی استان‌های مربوطه بودند؛ بنابراین دستورات لازم جهت ملاقات با این اشخاص صادر شد.

حجت الاسلام و المسلمین رحیمی گفت: برخی دیگر از درخواست ها مربوط به پرونده هایی بود که در معاونت قضایی مطرح است و متقاضیان جهت تسریع در بررسی نهایی اقدام به حضور در این مرکز کرده بودند.

وی در ادامه گفت: باید میزان رضایتمندی مردم را از عملکرد دستگاه قضایی مخصوصاً از عملکرد قضات افزایش دهیم.

معاون قضایی قوه قضاییه افزود: با وجود اینکه راضی کردن اکثر مردم کار دشواری است ولی با توجه به تاکید رئیس قوه قضاییه به افزایش رضایتمندی مردم، مسئولان دستگاه قضا همواره باید برخورد خوب با طرفین دعوا را در نظر بگیرند تا میزان رضایتمندی مردم افزایش یابد.

وی با بیان اینکه افزایش میزان رضایتمندی مردم از طریق فرصت دادن به مردم و تفهیم آنها صورت می‌گیرد، اضافه کرد: باید تسهیل و تسریع در دادرسی و دسترسی مردم به قوه قضاییه را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *