رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دفتر منطقه‌ای منا برای مردم ایران دوره‌های آموزشی برگزار می‌کند

18:54 - 17 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۱۲۸
رئیس دفتر منطقه‌ای منا در گفت‌وگو با پیر حسین کولیوند گفت که دوره‌های آموزشی در حوزه مخاطرات و بلایا برای ایرانیان برگزار خواهد شد.

خبرگزاری میزان – طبق اعلام جمعیت هلال‌احمر، حسام الشرقاوی در دیدار با پیر حسین کولیوند با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مخاطرات و بلایا به صورت عمومی بیان کرد: ما قصد داریم برای مردم ایران دوره‌های آموزشی برگزار کنیم که به صورت آکادمیک و دانشگاهی باشد اما همه افراد بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.خبرگزاری میزان –طبق اعلام جمعیت هلال‌احمر، حسام الشرقاوی در دیدار با پیر حسین کولیوند با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه مخاطرات و بلایا به صورت عمومی بیان کرد: ما قصد داریم برای مردم ایران دوره‌های آموزشی برگزار کنیم که به صورت آکادمیک و دانشگاهی باشد اما همه افراد بتوانند در این دوره ها شرکت کنند.

رئیس دفتر منطقه‌ای فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با بیان اینکه در حوزه ارائه آموزش‌های همگانی و تخصصی حتما از اطلاعات، دانش و تجربه جمعیت هلال احمر ایران استفاده خواهیم کرد، افزود: معتقد هستیم دانش هلال‌احمر ایران بی نهایت است و ما هم به آن نیازمند هستیم بنابراین می‌توان برنامه‌ریزی کرد تا از مدرس های ایرانی در حوزه آموزش دعوت و مباحث مربوط به سلامت، امداد، سوانح و سایز موضوعات آموزشی مربوط به مخاطرات و بلایا توسط آنها تدریس شود.

الشرقاوی با اشاره به بازدید روز جمعه از پایگاه‌های امدادی و خانه‌های هلال استان تهران گفت: با بازدیدی که انجام دادیم چیزهای بیشتری را به چشم دیدیم، فعالیت خوب خانه های هلال، ذوق و شوق جوانان و امدادگران هلال احمر که داوطلبانه با جمعیت همکاری می کنند از نمونه اتفاقات بی نظیری بود که قبل‌تر شنیده بودیم اما حالا از نزدیک دیدیم.

وی با اشاره به فرارسیدن یکصد سالگی جمعیت هلال‌احمر ایران گفت: این هفته هفته‌ی خاصی است؛ صحبت یک قرن خدمتگزاری که نشان دهنده میزان و کیفیت عملکرد جمعیت هلال‌احمر ایران در طول این صد سال است.

با وجود تحریم ها و جنگ هلال‌احمر در ایران توانست به خوبی مدیریت شود

رئیس دفتر منطقه‌ای منا با اشاره به مدیریت خوب در هلال‌احمر ایران با وجود تحریم‌ها بیان کرد: با وجود تحریم ها و جنگ این نهاد مردمی در ایران توانست به خوبی مدیریت شود و شخص «دکتر کولیوند» به بهترین شکل با تجربه عملیاتی و دانشگاهی و همچنین داشتن دانش فنی توانست به خوبی این مجموعه را هدایت کند که این موضوع بسیار ارزشمند است.

وی با بیان اینکه بحث تحریم ها بسیار مهم است که گذر آن هم کار خیلی سختی است، گفت: ما باید با مستندسازی و ارائه راه حل های لازم بتوانیم مشکلات ناشی از تحریم ها را برطرف کنیم چراکه به خوبی می دانیم نقش خیلی مهمی در راهگشایی این موضوع خواهیم داشت.

الشرقاوی در پاسخ به درخواست رئیس جمعیت هلال‌احمر مبنی بر تامین تجهیزات مورد نیاز برای پوشش مراسم حج تصریح کرد: بحث عربستان را پیگیری خواهم کرد چراکه آنها هم در حوزه سلامت و درمان علاقه مند به همکاری با شما هستند، در این زمینه نیاز است تا یک گروه برای بحث درمانی با سایر جمعیت ها از جمله ایران، امارات و قطر ایجاد شود تا همکاری های مشترک در این حوزه ها را بیش از پیش ادامه دهیم.

وی با قدردانی از اقدامات هلال‌احمر ایران در موضوع مهاجران و پناهندگان تاکید کرد: همه کشورها از جمله یمن، سوریه و عربستان در صدد هستند تا راه حل جهانی برای پناهنده ها داشته باشند بنابراین نیاز است تا در سطح جهانی این مساله بررسی و مطرح شود تا بر مشکلات موجود در آن فائق آییم، در همین راستا هم هلال احمر ایران ظرفیت ارایه راه‌حل و پیشنهادهای موثر در خصوص پناهنده ها را دارد تا در سطح جهانی مطرح و مورد بررسی واقع شود.

الشرقاوی تصریح کرد: من معتقدم همه انسان ها می توانند نقش خاصی در تاثیرگذاری فعالیت‌های خود داشته باشند، بنابراین می توانیم با همکاری یکدیگر یک صدای واحد قوی برای فرصت سازی در جهت حل مشکلات نیازمندان بشویم.

وی با بیان اینکه تجارب هلال‌احمر در سطح جهانی زبانزد است که فدراسیون هم باید به خوبی از آن بهره مند شود بیان کرد: در مورد شبیه سازی «شهرک آموزشی» حتما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد، در خصوص موضوع مهاجران و اقدامات هم ما قدردان اقدامات شما هستیم.

الشرقاوی در پایان تصریح کرد: من در مجموع فکر می کنم باید درباره پیشنهادها و درخواست های شما مستندسازی کنم که امیدوارم پس از بازگشت بتوانم با مکتوب کردن آنها همکاری های مشترک را باهم بتوانیم آغاز کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: هلال احمر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *