افزایش تورم و نوسانات در بازارهای آمریکا

10:41 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۶۳۹
افزایش تورم در آمریکا همچنان بر قیمت‌ها تأثیر می گذارد و نوسانات در بازارهای گوناگون همچنان در حال افزایش است.

خبرگزاری میزان - بازارهای مالی جهانی هفته گذشته روندی متفاوت را دنبال کردند؛ این در حالی است بانک مرکزی آمریکا برای اولین بار در 22 سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، در حالی که نگرانی‌های ناشی از افزایش تورم در آمریکا همچنان بر قیمت‌ها تأثیر می‎گذارد، نوسانات در بازارهای گوناگون همچنان در حال افزایش است.

تورم در آمریکا، که به 8.5 درصد رسید و بالاترین سطح در 41 سال گذشته را تجربه کرد، بانک مرکزی این کشور را بر آن داشت تا برای نخستین بار از سال 2000، نرخ بهره را 50 واحد افزایش دهد.

بر این اساس، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را بین 0.75 تا یک درصد افزایش داد.

بانک مرکزی آمریکا اعلام کرد که تورم همچنان بالاست و منعکس کننده عدم تعادل عرضه و تقاضا مربوط به همه گیری کووید-19 و افزایش قیمت حامل‌های انرژی است.

بازارهای سهام آمریکا، که روز چهارشنبه گذشته با تصمیم سیاست بانک مرکزی و اظهارات «جروم پاول»، رئیس این بانک بیش از 3 درصد رشد داشتند، در بحبوحه نگرانی‎ها مبنی بر اینکه ممکن است بانک مرکزی در جلوگیری از تورم با مشکل روبرو شود، در روز پنجشنبه دوباره با افت مواجه شدند.

در حالی که فشار تورم در آمریکا همچنان عامل اصلی ریسک در بازارهای مالی است، همه نگاه‎ها معطوف به داده‎های تورمی است که در روز چهارشنبه اعلام می‎شود.

در حالی که اکنون آمریکا با تورم بی سابقه و افزایش قیمت سوخت دست و پنجه نرم می کند، یک مشکل دیگر هم در این کشور خبرساز شده است؛ کمبود غذای نوزادان در این کشور.

در خبری دیگر، رسانه‎های آمریکایی گزارش دادند که کمبود غذای نوزادان در سراسر آمریکا نه تنها بسیاری از والدین کودکان خردسال را دچار مشکل می‎کند، بلکه توجه را به خطرات جدی استفاده از غذاهای دست‌ساز خانگی به عنوان جایگزینی برای تغذیه نوزادان جلب می کند.

«سارا آدامز»، متخصص کودکان در بیمارستان کودکان «آکرون» در ایالت اوهایو در رابطه با این موضوع ابراز نگرانی و هشدار داد.

به گفته وی، والدین در بسیاری از مناطق آمریکا برای یافتن غذای مخصوص نوزاد با مشکلاتی جدی مواجه هستند.

«آدامز»، گفت «کمبود غذای مخصوص نوزاد در آمریکا اخیرا در پی اقدام یک شرکت تولیدکننده این محصول مبنی بر فراخوان بخشی از محصولاتش از بازار تشدید شده است.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *