دو برابر شدن آمار تجاوزهای جنسی در ارتش انگلیس

13:47 - 18 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۵۶۷۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
آمار تجاوزهای جنسی در ارتش انگلیس با وجود ادعاهای وزارت دفاع این کشور، طی شش سال اخیر دو برابر شده است.

خبرگزاری میزان – تجاوزهای جنسی در ارتش انگلیس با وجود ادعای وزارت دفاع این کشور مبنی بر این که در حال انجام «اقدام قاطع» برای پایان دادن به حملات جنسی است، دو برابر شده است.


به گزارش «میرور»، تعداد تجاوزهای جنسی گزارش شده در پایگاه‌های نظامی انگلیس در شش سال گذشته دو برابر شده است.


سال گذشته 40 تحقیقات در این زمینه در مقایسه با 20 تحقیق در سال 2015 آغاز شده است.


آمارهای وزارت دفاع انگلیس همچنین نشان می‌دهد که در طول این سال‌ها حملات جنسی گزارش شده علیه پرسنل زن از 82 به 239 افزایش یافته است.


این افزایش در حالی رخ می‎دهد که وزارت دفاع انگلیس ادعا می‎کند «اقدام قاطعانه» را برای پایان دادن به همه رفتارهای نامناسب انجام می‎دهد.


یک وکیل ارشد انگلیسی هشدار داده که باید اقدامات بیشتری برای جلوگیری از خشونت جنسی علیه زنان در محل کار انجام شود.


همچنین «اِما نورتون»، بنیانگذار مرکز عدالت نظامی گفت «برای پرسنل خدماتی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‎اند، دستیابی به عدالت بسیار دشوار است.»

«نورتون» می‌گوید «قربانی، معمولا یک زن، تقریبا همیشه به عنوان مشکل در نظر گرفته می‌شود.»


بنیانگذار مرکز عدالت نظامی که نماینده ده‌ها تن از اعضای سابق و در حال خدمت نیروهای مسلح انگلیس است که توسط همکاران خود مورد حمله قرار گرفته‌اند، گفت «تقریبا در همه موارد ما، تجربیات قربانیان به ترک شغل و یا تغییر زندگی منتهی شده است.»


مرکز قتل و آزارهای جنسی وزارت دفاع انگلیس یک افزایش در انواع جرایم جنسی را در سال 2021 گزارش کرده که در بسیاری از موارد قربانیان زن بوده‌اند.


بیشتر این تجاوزهای جنسی در انگلیس روی داده اما در برخی موارد کارکنان زن ارتش انگلیس در پایگاه‌های نظامی این کشور در قبرس، کانادا و آلمان نیز هدف آزار جنسی قرار گرفته‌اند.


مشخص نیست از 40 مورد تحقیق قضایی که سال 2021 درباره آزارهای جنسی در ارتش انگلیس صورت گرفته، چه تعداد به محکومیت قضایی منتهی شده است.


این افزایش روند خشونت و تجاوز جنسی در حالی صورت می‌گیرد که یک سخنگوی وزارت دفاع انگلیس مدعی است «ما در حال انجام اقدامات قاطع برای از بین بردن انواع رفتارهای نامناسب، از جمله سیاست تحمل صفر در مورد جرایم جنسی و بهبود مکانیسم‌های گزارش‌دهی هستیم تا پرسنل در طرح مسائل احساس امنیت کنند و مطمئن باشند که به اتهامات وارده رسیدگی خواهد شد.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *