موانع تولید شرکت اشکان سازه کردستان با کمک دستگاه قضا رفع شد/ آغاز صادرات لوله‌های پلی‌اتیلن آبیاری و آب‌رسانی شهری به عراق و گرجستان

8:36 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۵۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موانع تولید شرکت اشکان سازه کردستان با کمک دستگاه قضا رفع شد.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا در پیام نوروزی سال ۱۴۰۱، بر عزم استوار قوه قضاییه در راستای حمایت و پشتیبانی جدی از تولید، تولیدکنندگان، صنعتگران و کارآفرینان تأکید کرد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از این بیانیه، بر ایستادگی دستگاه قضا در مقابل عوامل ایجاد موانع در مسیر رونق، جهش اقتصاد مولد و اشتغال‌زا به‌عنوان یکی از سیاست‌های مهم عدلیه در سال مزین به شعار «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال آفرین»، اشاره‌کرده است.

احیای حقوق عامه، گسترش عدل، انسداد بسترها و گلوگاه‌های فساد، صیانت از بیت‌المال و کمک به تقویت بنیه اقتصادی و تولیدی کشور، از جمله سنگرهای مجاهدت قوه قضاییه در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا است.

رفع موانع تولید، بازگشت کارخانجات تعطیل و نیمه فعال به چرخه تولید، قوه قضاییه را به یک محرک در راستای جهش تولید و تحقق شعار سال در راستای حمایت از تولید تبدیل کرده است.

یکی از کارخانجاتی که در راستای همین سیاست به چرخه تولید بازگشته شرکت اشکان سازه کردستان است. به همین بهانه بر آن شدیم تا با مدیریت این کارخانه به گفت و گو بنشیم.

مدیر شرکت اشکان سازه کردستان با اشاره به وضعیت این شرکت، عملکرد قوه قضاییه را در رفع موانع تولید مثبت برشمرد و بیان کرد: این شرکت، به‌واسطه ورود و حمایت دستگاه قضا در حل مشکلات تولید کنندگان و رفع موانع تولید مجدد احیا شده است.

نادر کریمی، تصریح کرد: با ورود قوه قضاییه مشکل این شرکت با بانک‌ها حل و فصل شد و این شرکت مجددا روی ریل تولید قرار گرفت.

کریمی با بیان اینکه شرکت اشکان سازه کردستان یک سال و نیم است که تولید خود را از سر گرفته است، اضافه کرد: این کارخانه به مدت پنج سال تعطیل بود و ۳۶ کارگری که مشغول فعالیت بودند، بیکارشدند.

مدیر شرکت اشکان سازه کردستان با اشاره به تولید لوله‌های پلی‌اتیلن آبیاری و آب‌رسانی شهری در این شرکت، از اشتغال زایی برای ۱۶ کارگر در این کارخانه با همت دستگاه قضا خبر داد و کفت: مشکلاتی با اداره کل دارایی وجود دارد که خوشبختانه این مشکلات در حال  برطرف شدن است.

مدیر شرکت اشکان سازه کردستان با بیان اینکه سیاست قوه قضاییه در حمایت از تولید کنندگان و رفع موانع تولید، بسیار گره‌گشاست، اضافه کرد: بسته‌های حمایتی قوه قضاییه از تولیدکنندگان این جهادگران عرصه اقتصادی کشور و متولیان سر پا نگه داشتن تولید ملی در شرایط تحریم‌های ناجوانمردانه، بسیار گره گشا است و با بازگشت به تولید شمار زیادی از کارخانجات تولیدی با کمک های دستگاه قضا تعداد زیادی از کارگران به زنجیره اشتغال زایی کشور اضافه شدند.

مدیر شرکت اشکان سازه کردستان با تأکید بر اینکه نگاه ویژه‌ای به صادرات داریم، افزود: هدف ما از صادرات، ارزآوری برای کشور در راستای رونق و جهش تولید در مسیر تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین» است.

کریمی با بیان اینکه قبل از تعطیلی کارخانه، به ترکمنستان، گرجستان، ارمنستان و عراق صادرات داشتیم، گفت: با احیای مجدد کارخانه صادرات لوله‌های پلی‌اتیلن آبیاری و آب‌رسانی شهری را به عراق و گرجستان آغاز کرده ایم.

مدیر شرکت اشکان سازه کردستان، اظهار کرد: از طریق ایجاد نمایندگی در اردبیل، تبریز، تهران و رشت، در این استان‌ها نیز اشتغال زایی غیر مستقیم نیز صورت گرفته است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *