رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

15 زندانی جرایم غیر عمد استان بوشهر با کمک ستاد دیه آزاد شدند

8:04 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۱۷۳۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان بوشهر، گفت: با جمع آوری مبلغی معادل  7 میلیارد و 283 میلیون و 744 هزار و 500 ریال توسط خیرین در ماه مبارک رمضان موجبات آزادی 15 زندانی غیر بزهکار در استان فراهم شد .

علی جمادی در گفت‌و گو با میزان، با اشاره به لزوم اقدامات موثر به جهت کاهش جمعیت کیفری و ساماندهی زندانیان بر اساس سیاست‌های تحولی قوه قضاییه اظهار کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی فراهم کردن زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی و بازگشت آنها به کانون خانواده است.

وی افزود: در همین راستا با کمک خیرین و مردم استان بوشهر در جریان برگزاری مراسم های گلریزان ماه مبارک رمضان سال جاری مبلغی معادل 7 میلیارد و283 میلیون و 744 هزارو 500 ریال به حساب ستاد دیه استان واریز شد که با این مبلغ تاکنون 8 زندانی جرایم غیر عمد از حبس رهایی یافته اند و 7 مددجوی دیگر در شرف آزادی و بازگشت به آغوش خانواده های خود هستند.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر ادامه داد نسبت به پرداخت مبلغ 5 میلیارد و 500 میلیون ریال به جهت آزادی زندانیان غیر عمد نیز توسط خیرین و سازمانها تعهد شده است که با پرداخت آن موجبات آزادی تعداد دیگری از این زندانیان فراهم خواهد شد.

جمادی با بیان اینکه در ارتباط با آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و محکومان مالی در سنوات گذشته نیز اقدامات خوبی توسط دستگاه قضایی و ستاد دیه استان بوشهر انجام شده است، اضافه کرد: در مجموع در ماه مبارک رمضان سال جاری مبلغی معادل 12 میلیارد و 738 میلیون و 744 هزار و 500 ریال به جهت آزادی زندانیان مالی غیر بزهکار در استان جمع آوری شده است.

بیشتر بخوانید:

کمک ۸۵ میلیاردی خیّران آذربایجان شرقی برای آزادی زندانیان در سال ۱۳۹۹

انتهای پیام/


برچسب ها: ستاد دیه گلریزان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *