عقیم سازی اجباری زنان بومی و افراد معلول در کانادا

14:09 - 21 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۲۳۲۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بومیان در کانادا از طیف گسترده‌ای از نابرابری و تبعیض رنج می‌برند.

خبرگزاری میزان – بومیان کانادا در این کشور با موج گسترده ای از تبعیض‌ها در موضوع‌های مختلف مواجه هستند.

به گزارش «سی تی وی نیوز»، بومیان کانادایی درصدد ایجاد یک سیستم هشدار سراسری برای گمشدگان بومی هستند.

جوامع بومی در نقاط مختلف کانادا یک وجه اشتراک دارند و آن تلاش و جست و جوی برای یافتن افراد گمشده اعضای خانواده است؛ آن‌ها می‌گویند که بدون کمک دولت کانادا نمی نتوانند گمشدگان خود را پیدا کنند و به همین دلیل خواستار ایجاد یک سیستم هشدار سراسری شده اند.

بررسی‌ها در سراسر کانادا نشان می‌دهد که افراد بومی به ویژه زنان با نرخ نامتناسبی بیشتر از سفیدپوستان یا دیگر اقلیت‌های قومی مفقود می شوند.

انجمن روسای پلیس «ساسکاچوان» یکی از معدود نهادهای پلیسی است که آمار افراد گمشده را گزارش می کند. آخرین داده‌های آن نشان می‌دهد که تقریباً 45 درصد از افرادی که بین سال‌های 1940 تا 2020 ناپدید شده‌اند، بومی بوده‌اند. این در حالیست که در سرشماری سال 2016 بومیان 16 درصد از جمعیت کانادارا تشکیل می‌دادند.

«گلوب اند میل»، نیز گزارش داد که زنان بومی در این کشور پس از زایمان مجبور به عقیم سازی می‌شوند.

چند زن بومی در کانادا به کمیته حقوق بشر سنای این کشور اعلام کردند که پس از زایمان در بیمارستان‌ها مجبور به پذیرش روش‌های عقیم سازی شده اند.

چندین زن بومی کانادا به کمیته حقوق بشر سنا گفته اند که پس از زایمان در بیمارستان‌ها مجبور به دریافت روش‌های عقیم سازی شده اند.

دو نفر از سه شاکی در ایالت «ساسکاچوان»، اعلام کردند که بیمارستان آن‌ها را به زور و بدون این که رضایت نامه ای امضا کرده باشند، پس از زایمان عقیم کرده است.

بر اساس گزارش روزنامه، دو نفر از سه شاکی اصلی در یک طرح دعوای دسته جمعی از طرف زنان بومی که می‌گویند به زور در ساسکاچوان عقیم شده اند، این هفته در مورد تجربیات خود به کمیته گفتند.

نمایندگان پارلمان کانادا قبلا شهادت کارشناسی در مورد عقیم سازی اجباری زنان بومی شنیده بود.

 کمیته حقوق بشر سنای کانادا نیز در سال 2022 گزارشی در مورد تقلیل موضوع عقیم سازی اجباری زنان بومی منتشر کرده بود.

 براساس این گزارش گروه‌های آسیب پذیر و به حاشیه رانده شده مانند زنان دارای معلولیت و زنان تحت پوشش موسسه‌های خدمات اجتماعی مانند زنان بومی تحت تاثیر عقیم سازی اجباری قرار گرفته اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *