تثبیت مالکیت و صدور اسناد ملی و کشاورزی؛ از راهبردهای دوران تحول و تعالی

18:14 - 22 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۴۸۹۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که، تثبیت مالکیت و صدور اسناد ملی و کشاورزی از راهبردهای دوران تحول و تعالی است که می تواند علاوه بر تحقق رضایتمندی مردم به کاهش دعاوی و منازعات کمک کند.

خبرگزاری میزان  - طبق گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، حسن بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور امروز در ادامه سفر استانی خود به کردستان در دیدار با ماموستا فایق رستمی امام جمعە شهر سنندج اظهار کرد: خوشبختانە استان کردستان در زمینە بررسی پروندەهای ثبتی بسیار موفق بودە است و همە واحدهای ثبتی استان کردستان ملکی بوده و پروژەهای عمرانی استان در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

وی بیان کرد: یکی از اهداف سفر ما بە استان کردستان صدور سند برای املاک  روستایی و حاشیه شهر سنندج است.

بابایی با تاکید بر صدور سند برای ناحیه حاشیه ای نایسر با بیش از یک صد هزار نفر جمعیت اظهار داشت: مستندسازی نواحی نایسر مدنظر است و  باید انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های قوه قضاییه و دولت در سال جاری صدور اسناد برای اراضی کشاورزی است که با صدور این اسناد زمینه رضایتمندی بیشتر مردم از سازمان ثبت و کاهش دعاوی و منازعات محقق خواهد شد .

بابایی ادامە داد: ۹۸ درصد از منابع طبیعی استان کردستان دارای سند کاداستری است کە باید این امر در خصوص اراضی کشاورزی هم انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: روستاییان باید در این امر پیشگام بوده و با ارائە مدارک لازم نسبت به سند دار کردن زمین‌های خود اقدام کنند.

در ادامه امام جمعە شهر سنندج  ضمن تشکر از برنامه های مردم محور ریاست محترم قوه قضاییه بالاخص در حل مشکلات خانواده زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان و حضور مسئولین دادگستری در مساجد به سیاست ها و برنامه های دولت هم اشاره و اعلام نمود: تحقق سیاست‌های دولت و انجام وظایف نیازمند صبر، بردباری، تلاش ، کوشش و امانت‌داری است.

ماموستا فایق رستمی اظهار کرد:  کشاورزی رکن اصلی اقتصاد کشور است کە باید بە لحاظ تامین وسایل نقلیه و دریافت تسهیلات بە کشاورزان کمک کرد.

وی بیان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور یکی از مهمترین بازوهای قوە قضاییە است کە در راستای حفظ اموال مردم گام‌های موثری برداشتە است.

ماموستا رستمی تاکید کرد: مردم باید در خصوص امنیت اموال خود مطمئن باشند و بدانند کە قانونی وجود دارد کە از اموال آنان محافظت می‌کند.

دیدار رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با خانواده شهید برهان عالی در سنندج

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در دومین روز از سفر خود بە استان کردستان با خانوادە شهید ماموستا برهان عالی نیز دیدار کرد.

  حسن بابایی امروز در دیدار با خانواده شهید ماموستا برهان عالی وی را از شهدای شاخص ، عالم و روحانی بلند مرتبه دانست و گفت: این شهید بزرگ در دورە خدمت خود خدمات ارزندەای انجام دادە است.

وی ارادت خود را بە شهید ماموستا برهان عالی ابراز کرد و اظهار کرد: یاد و خاطرە این شهید عالی مرتبە هیچگاه از ذهن مردم فراموش نخواهد شد.

انتهای پیام/

حسن بابایی تصریح کرد: این شهید عالی رتبە در ماە مبارک رمضان بە درجە رفیع شهادت نائل شد.

همسر روحانی شهید ماموستا برهان عالی نیز در این دیدار ضمن تقدیر و تشکر ویژه از معاون رئیس قوه قضاییە و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای ایشان آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.

در پایان مراسم رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اهدای لوح سپاس از خانواده این شهید ارزشمند تقدیر کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *