واکنش وزیر ورزش و جوانان به تعویق بازی‌های آسیایی 2022

12:12 - 23 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۵۳۵۳
دسته بندی: ورزشی ، سایر حوزه ها
وزیر ورزش و جوانان گفت: تعویق بازی‌های آسیایی اتفاق شوک مایوس کننده ای بود و خبر خوشحال‌کننده‌ای نبود اما چه کنیم که میزبان این تصمیم را گرفته است.

خبرگزاری میزان - سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان در حاشیه مسابقات دوی صحرانوردی پیشکسوتان، در مورد تعویق بازی‌های آسیایی و وضعیت رشته دوومیدانی صحبت‌هایی انجام داد ه گزیده آن را در زیر می‌خوانید.

*این دوره از مسابقات در مجموعه انقلاب طراحی شد که از دست اندرکاران و شرکت توسعه تشکر می‌کنم. امروز شاهد بودیم تعداد قابل توجهی از پیشکسوتان حضور داشتند. این گونه مسابقات برای توسعه ورزش دوومیدانی و ترویج فرهنگ دویدن آن هم از نوع استقامت بسیار خوب است. هر چه به سمت گرما برویم این مسابقات جای خود را به مسابقات جاده و پیست می‌دهد.

*این روزها مردم عزیزمان بعد از کرونا نیاز دارند ورزش، فعالیت عمومی و اتفاقاتی که شور و نشاط را به جامعه بیاورند انجام دهند. من پشیمان شدم با لباس شخصی آمدم اگر می‌دانستم می‌آمدم و یک دور با پیشکسوتان دوی نرمی انجام می‌دادم.

*همه می‌گفتند دوومیدانی استان ما را دریاب. دوومیدانی جای کار دارد، نمی‌دانم چرا اما اتفاقاتی افتاده که باعث نگرانی پیشکسوتان شده است. من بارها با رئیس فدراسیون جلسه داشتم و نکاتی را گفته‌ام. پیشکسوتان از شرایط دوومیدانی، مسائل فنی، وضعیت پیست‌ها، توسعه، اداره و امکانات که در اختیار دوومیدانی هست با من صحبت کردند. اکثر پیست‌های دوومیدانی فرسوده شده و انتظارات از من بالاست. 

*من روز اول که آمدم گفتم دوومیدانی را باید داخل شهر بیاوریم. وقتی شرایط کرونا بهتر می‌شود می‌توانیم مسابقات مختلف مانند جاده را هم برگزار کنیم چون صحرانوردی نیاز به امکانات خاص دارد که در همه جا فراهم نیست. من هم در دوی صحرانوردی مدال طلا دارم و یادم هست آنقدر مسابقه در باران و گل و لای برگزار شد که من کفش و لباس مسابقه را نگه داشته و نشسته‌ام به یاد آن فشاری که به ورزشکاران وارد شد.

*به رئیس فدراسیون بارها تاکید کردم دوومیدانی را باید بین مردم بیاورند. می‌توانند پیاده‌روی و راهپیمایی را برگزار کنند آن هم برای کسانی که در ماده‌های دیگر نمی‌توانند شرکت کنند. این ماده در المپیک ۱۲ مدال دارد، کدام رشته ورزشی را می‌شناسید که راه رفتن ۱۲ مدال داشته باشد، این از خواص دوومیدانی است. ژیمناستیک، قایقرانی، تیراندازی از ورزش‌های پرمدال و مورد توجه ما هستند. دوومیدانی در دنیا ورزش همگانی است و زمینه همگانی شدن هم دارد. 

*دوی استقامت در ارتفاعات از ماده‌های جدید دوومیدانی است که در دنیا مورد توجه قرار گرفته و ما هم داریم. این ماده بسیار سنگین است و علاقمندان خاص خود را دارد. من می‌دانم حرف دل پیشکسوتان چیست، آنها از کیفیت و کمیت دوومیدانی ناراضی هستند. می‌دانم حرف دلشان چیست چون من هم اشراف دارم اما فاصله‌هایی هست. آنها حتما دوست دارند به دوومیدانی پول بیاید و مسابقات بین‌المللی خوبی برگزار شود.

*ورزشکاران دوومیدانی با ارقام بسیار ناچیزی یکسال با باشگاه‌ها قرارداد می‌دهند اما می‌توان مسابقات مختلفی را طراحی و تقویت کرد تا ورزشکار در طول سال چند مسابقه برگزار کند. نیاز به فرهنگ سازی در صدا و سیما دارد. حق دوومیدانی بعد از ۱۰۰ سال این شرایط فعلی نیست.

*باید در این خصوص کارشناسی شود برای اینکه فدراسیون‌ها برنامه‌ریزی کرده بودند و کسی از شنیدن این خبر خوشحال نشده است. من رئیس ستاد بازی‌های آسیایی و المپیک هستم دقیقا در جزئیات کار قرار دارم ما آمادگی کامل داشتم که منظورم آمادگی پشتیبانی است. آمادگی ورزشی و فنی را به طور نسبی اطلاع دارم که تیم‌ها در اردوهای سنگین هستند. 

*به نظرم این اتفاق شوک مایوس کننده ای بود و خبر خوشحال‌کننده‌ای نبود اما چه کنیم که میزبان این تصمیم را گرفته است. ما باید این تعویق بازی‌ها را به فرصت تبدیل کنیم. مانند دوومیدانی در پرش‌ها، یعنی یک دورخیز خوب داشته باشیم و بعد تیک‌آف برای حضور در مسابقات.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *