رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درگیری‌های شدید میان فلسطینیان و نظامیان رژیم صهیونیستی در «جنین»

8:41 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۰۳۴
مقاومت مردم فلسطین در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

خبرگزاری میزان - گزارش رسانه‌های محلی حاکی از درگیری بین نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی و جوانان در شهر «جبل مکبر» در قدس اشغالی در ساعات گذشته بوده است.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، همچنین مقاومت مردم فلسطین در مقابل حملات رژیم صهیونیستی به اردوگاه «جنین» واکنش‌های بسیاری را در پی داشته است.

یک مقام نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ارتباط با حملات نظامیان این رژیم به این منطقه و درگیری متقابل مردم فلسطین، گفت «من 20 سال است که در ارتش (رژیم صهیونیستی) خدمت می‌کنم و در این مدت، شاهد یورش به (اشغال) کرانه باختری، جنگ دوم لبنان و جنگ سال 2014 غزه بودم، اما تعداد گلوله‌هایی که در حمله روز جمعه به اردوگاه جنین به سمت نظامیان اسرائیلی شلیک شد، غیرقابل وصف است.»

در همین حال تصاویری جدید از سرکوب وحشیانه روز گذشته تشییع کنندگان «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار شهید فلسطینی در قدس اشغالی منتشر شده که ابعاد دیگری از وحشیگری رژیم صهیونیستی را به تصویر می کشد.

حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس در واکنش به اظهارات ریاکارانه آمریکا در قبال شهادت «شیرین ابوعاقله»، گفت «کاخ سفید می‌گوید که تصاویر سرکوب وحشیانه تشییع کنندگان شهید شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی توسط نظامیان اسرائیلی شوکه کننده و هولناک بود، اما متاسفانه این موضع با حقیقت سیاست‌های آمریکا که از جنایات این رژیم حمایت می‌کند و همواره حامی آن بوده و مانع از بازخواست و محاکمه آن در محافل بین‌المللی یا حتی محکومیت این رژیم شده، در تعارض است.»

همچنین شورای امنیت سازمان ملل هم شهادت خبرنگار فلسطینی به دست رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

شورای امنیت شهادت «شیرین ابوعاقله» با شلیک گلوله نظامیان رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و خواستار اجرای تحقیقات فوری، شفاف، عادلانه و بی‌طرفانه در مورد مرگ وی شد.

شورای امنیت ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از خبرنگاران به عنوان افراد غیرنظامی، عنوان کرد که این نهاد بین‌المللی پس از شهادت این خبرنگار، از نزدیک پیگیر اوضاع در اراضی اشغالی خواهد بود.

در حالی که رژیم صهیونیستی به گسترش شهرک‌سازی‌ها در سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد، 15 کشور اروپایی از جمله فرانسه، آلمان و ایتالیا خواستار بازنگری رژیم صهیونیستی در طرح‌های شهرک‌سازی جدید در کرانه باختری شدند.

وزرای خارجه این کشورها در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز نگرانی نسبت به طرح جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت 4 هزار واحد مسکونی در شهرک‌های کرانه باختری، خواستار لغو فوری این طرح شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *