۴۶۴مددجوی زندان‌های استان گیلان مشمول طرح پابند الکترونیک شدند

11:30 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۶۴۹۴
رئیس کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه طرح پابند الکترونیک،کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به همراه دارد ،تاکید کرد: 464 زندانی در این استان مشمول طرح پابند الکترونیک شده اند.

حجت الاسلام والمسلمین خلیلی در گفت‌گو با میزان، با بیان اینکه در راستای اجرای کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سازمان زندان های استان گیلان از پابند الکترونیکی استفاده می شود، گفت: ارفاقات قانونی شامل افرادی که امنیت و آرامش مردم را تهدید می‌کنند نمی شود و کسانی که با زور آرامش روانی و امنیت مردم را به مخاطره می‌اندازند، مورد ارفاق قرار نمی‌گیرند.

رئیس کل دادگستری گیلان در ادامه با اشاره به این موضوع که اجرای سیاست‌های تحول گرایانه قوه قضاییه و تأکیدات رئیس دستگاه قضا مبنی بر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها در دستور کار دادگستری این استان قرار دارد، افزود: در همین راستا 464 نفر از مددجویان با استفاده از نهاد ارفاقی و دوران محکومیت خود را خارج از زندان سپری می کنند.

وی با بیان اینکه استفاده از پابند الکترونیک به عنوان یک فناوری نوین موجب کاهش جمعیت کیفری می شود، تاکید کرد: امروز قضات استفاده از نهادهای ارفاقی را در دستور کار خود دارند و با بهره گیری از این ظرفیت در راستای کاهش جمعیت کیفری گام بر می دارند.

بیشتر بخوانید:

بیش از ۷ هزار زندانی استان مرکزی مشمول ارفاقات قانونی شدند

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *