رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

میزبانی از پناهجویان به سبک اروپایی‌ها/ فرانسه پناهجویان اوکراینی را در کشتی شناور مستقر کرد

15:39 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۷۱۲۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
فرانسه برخلاف ادعای استقبال از پناهجویان اوکراینی، آن‌ها را در یک کشتی مستقر کرده است.

خبرگزاری میزان – فرانسه که در شروع بحران پناهجویی اوکراین در چارچوب استانداردهای دوگانه حقوق بشری، آغوش خود را برای پناهجویان اوکراینی باز کرده بود، اکنون آن‌ها را در یک کشتی در ساحل «مارسی» به صورت موقت اسکان داده است.

به گزارش «واشنگتن پست»، بیش از 800 اوکراینی عمدتا زن و کودک در یک کشتی در شهر بندری «مارسی» در جنوب فرانسه اسکان داده شده اند.

کشتی مذکور با نام «مدیترانه» که معمولا بین فرانسه و الجزایر تردد می‌کند، از زمان شروع کرونا بلا استفاده در ساحل رها شده بود. «مدیترانه» از اواسط ژوئن برنامه عادی سفرهای خود را از سر می‌گیرد و هنوز محل اسکان بعدی پناهجویان اوکراینی مشخص نشده است.

ضمن این که زندگی در یک مکان موقت مانند کشتی، به جای ادغام در شهر می‌تواند دستیابی پناهجویان به مشاغل و شروع دوباره زندگی را دشوارتر کند.

از بیش از 6 میلیون اوکراینی که از کشورشان فرار کرده اند، حدود 70 هزار نفر به فرانسه رفته اند.

دولت فرانسه در توجیه اقدام خود مبنی بر اسکان پناهجویان اوکراینی در «مدیترانه» ادعا کرده که «مارسی» با بحران مسکن و کمبود فضا مواجه است.

در اروپا، قایق‌ها و کشتی‌ها با تلاش برای دور نگه داشتن پناهجویان از سواحل کشورهای قاره سبز مرتبط هستند.

در این چارچوب، اتحادیه اروپا برای جلوگیری از عبور مردم از دریای مدیترانه به گارد ساحلی لیبی پول پرداخت کرده است؛ کشتی‌های سازمان‌های غیردولتی که پناهجویان را هنگام عبور از گذرگاه‌های خطرناک نجات می‌دهند، ناچارند از بندری به بندر دیگر برای جستجو بروند؛ و آلمان پناهجویان را مجبور به ماندن در کشتی‌های کانتینری در خارج از هامبورگ کرد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *