عون: هر گونه تعرض رژیم صهیونیستی به لبنان، تلفات سنگینی برای اسرائیل خواهد داشت

19:44 - 24 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۷۵۱۹
رئیس جمهور لبنان گفت: اسرائیل می داند که هر گونه تعرض به لبنان تلفات سنگینی را برای این رژیم به دنبال خواهد داشت.

خبرگزاری میزان – میشل عون، رئیس جمهور لبنان در واکنش به هر گونه حمله احتمالی رژیم صهیونیستی به لبنان اظهار داشت: این رژیم می داند که هر گونه تعرض احتمالی، تلفات جانی و مالی بسیار سنگین برای آنها خواهد داشت.

رئیس جمهور لبنان همچنین ضمن اشاره به پایبندی لبنان به قطعنامه های بین المللی به ویژه قطعنامه ۱۷۰۱ گفت: اسرائیل همیشه به دنبال نقض این قطعنامه است.در سال های اخیر به اثبات رسیده است که ثبات در مرزها مطلوب همگان است و لبنان هیچ وقت در موضع حمله نبوده بلکه همیشه دفاع کرده است.

عون در ادامه پیرامون رسیدن به چارچوب توافق ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی اضافه کرد: نتایج مذاکرات باید مورد رضایت طرفین باشد، در غیر این صورت محکوم به شکست است.

وی بر عادی نشدن روابط لبنان با رژیم صهیونیستی حتی بعد از توافق در مورد میادین نفتی و گازی تاکید کرد و گفت: بیروت از حق خود در زمینه نفت و گاز چشم پوشی نخواهد کرد. مذاکرات با واسطه آمریکا و به صورت غیر مستقیم پیش می رود و اگر به منظور بررسی گزینه ها و پیشنهادات وقفه ای در آن ایجاد شود، به معنی نقطه پایان مذاکرات نخواهد بود.

وی پیرامون اجرای طرح موسوم به «راهبرد دفاعی یکپارچه» و انحصار سلاح در دست ارتش لبنان گفت: بررسی مسئله ای در این حجم و ابعاد نیازمند توافق همه جانبه تمام طرف های لبنانی است، چرا که این مسئله بدون استثنا شامل همه طرف ها می شود و مسئله راهبرد دفاعی را یک طرف به تنهایی نمی تواند اجرا کند.

عون در مورد انتخابات پارلمانی لبنان گفت: نیروهای امنیتی و نظامی تدابیر لازم برای تضمین امنیت و سلامت انتخابات را در پیش گرفته اند تا هیچگونه مشکلی در روند برگزاری آن به وجود نیاید.

از سوی دیگر وی توافق با صندوق بین المللی پول را شروع روند خروج لبنان از بحران دانست و گفت: حل بحران نیازمند اصلاحات همه جانبه و تحقق ثبات اقتصادی است.

عون افزود: هدف از رسیدن به توافق با صندوق بین المللی پول صرفا برای دستیابی به مبلغ سه میلیارد دلار تعیین شده یا هر مبلغ دیگری نیست، بلکه تعیین نقشه راهی برای آینده اقتصادی و مالی برای ایجاد ثبات در این زمینه است.

رئیس جمهوری لبنان بار دیگر بر بازگشت آوارگان سوری به کشورشان به خاطر عدم توانایی بیروت در تامین هزینه های آنها، تاکید کرد.

وی در مورد جنگ اوکراین گفت: موضع لبنان در قبال بحران روسیه – اوکراین برگرفته از ضرورت تکیه بر گفتگو در حل و فصل مشکلات بین المللی میان دولت ها و ملت هاست.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *