رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشتار کبوترهای ترکالکی؛ 50 کبوتر از بین رفت و تنها 2 جوجه باقی ماند

9:48 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۸۴۹۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
کبوترهای ساکن در یک سوله متروکه شبانه هدف سلاح ساچمه‌زنی عوامل شهرداری ترکالکی قرار گرفتند.

خبرگزاری میزان- هر از گاه، اخبار دلخراش و بعضا مصور از کشتار بی‌رحمانه حیوانات توسط ماموران و پیمانکاران شهرداری‌ها منتشر می‌شود؛ از کشتار با شلیک گلوله و تزریق اسید گرفته تا استفاده از طعمه مسموم و رها کردن در چاله به منظور مرگ تدریجی که در برخی موارد در برابر چشمان وحشت‌زده مردم صورت می‌گیرد.

برای مواجهه با این سرنوشت شوم حالا نوبت به کبوترهای ترکالکی رسیده، پرندگانی که سال‌هاست در یک سوله متروکه آشیانه دارند.

جمعه گذشته پیمانکاران شهرداری ترکالکی از توابع شهرستان گتوند استان خوزستان شبانه وارد شهرک آب نیرو شده و کبوترهایی که سال‌ها در سالن ورزشی متروکه این شهرک ساکن بودند را ساچمه‌باران کردند! شهرکی که مربوط به عملیات احداث سد گتوند علیا است و پس از سال‌ها بلااستفاده ماندن اخیرا به شهرداری ترکالکی واگذار شده است.

قاسم سلیمی، فعال محیط زیست اعلام کرد: عوامل شهرداری ترکالکی طی دو شب بیش از ۵۰ کبوتر ساکن در این سوله را با تفنگ ساچمه‌ای کشتند.

سلیمی به میزان گفت: پس از آنکه از این کشتار بیرحمانه خبردار شدیم ماموران محیط زیست گتوند و نیروی انتظامی را مطلع کرده و عازم منطقه شدیم تا اگر امکان نجات برخی از کبوترها وجود داشته باشد هرچه زودتر اقدام کنیم اما شهردار شهر ترکالکی و رئیس شورای شهر ترکالکی اجازه ورود ندادند تا مبادا تصاویری دلخراش از لاشه خونین کبوترها ثبت و منتشر شود.

وی افزود: متاسفانه از این این اتفاق تلخ، تنها دو جوجه باقی مانده است.

این فعال محیط زیست با ابراز تشکر از ورود دادستان گتوند گفت: برای عاملان کشتار کبوترهای ترکالکی پرونده قضایی تشکیل شده و امیدواریم با مجازاتی بازدارنده برای این افراد، از این پس شاهد کاهش رفتارهای غیرانسانی ماموران و پیمانکاران شهرداری‌ها با حیوانات در سطح کشور باشیم.

امیرحسین بیگدلی، شهردار ترکالکی در پاسخ به پرسش میزان در رابطه با این اتفاق گفت: توضیحات لازم در این زمینه را خودمان به زودی منتشر خواهیم کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: شکار کبوتر گتوند

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *