رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

درگیری شدید فلسطینیان و نظامیان صهیونیست در قدس اشغالی

9:30 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۴۴۲
در پی حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به تشییع کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف» درگیری شدیدی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست.

خبرگزاری میزان - در پی حمله نظامیان اشغالگر صهیونیستی به تشییع کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف»، جوان 23 ساله فلسطینی، درگیری شدیدی بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها به وقوع پیوست.

به گزارش رسانه‌های فلسطینی، شبکه عبری زبان «کان» اعلام کرد که در این درگیری، 6 نظامی رژیم صهیونیستی زخمی شدند.

همچنین ده‌ها فلسطینی نیز در جریان این درگیری زخمی شدند و اشغالگران صهیونیست شماری از جوانان فلسطینی را هم بازداشت کردند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد که در این درگیری‌ها که پس از حمله نظامیان صهیونیست به تشییع کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف» به وقوع پیوست، 71 نفر زخمی شدند.

منابع محلی اعلام کردند که رژیم اشغالگر صهیونیستی در جریان درگیری‌های شب گذشته در کرانه باختری و قدس و حمله به تشییع کنندگان پیکر شهید «ولید الشریف»، بیش از 50 فلسطینی را بازداشت کرده است.

جنبش حماس نیز در واکنش به این درگیری‌ها در بیانیه‌ای گفت «حمله نظامیان اشغالگر اسرائیلی به تشییع کنندگان پیکر شهید ولید الشریف در قدس، یک اقدام تروریستی صهیونیستی است که با پایداری، مقاومت و رویارویی همه جانبه از سوی فلسطینیان پاسخ داده خواهد شد.»

تجمع همبستگی با فلسطین در آلمان در سالروز نکبت

ائتلاف جوانان اروپایی فلسطینی تجمعی را در شهر نورنبرگ آلمان به مناسبت هفتاد و چهارمین سالروز اشغال فلسطین، موسوم به روز «نکبت»، و در محکومیت شهادت «شیرین ابوعاقله»، خبرنگار فلسطینی الجزیره به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست، برگزار کرد.

در این تجمع نمایندگان احزاب آلمانی، اقلیت عربی و فلسطینی مقیم آلمان، انجمن‌های زنان و جوانان و شمار زیادی از فعالان خارجی حامی فلسطین حضور داشتند.

سخنرانان این تجمع، ضمن اشاره به جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین، بر پایبندی فلسطینیان به حق بازگشت به سرزمین خود طبق قطعنامه 194 مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کردند.

تجمع کنندگان با سردادن شعارهایی ادامه اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین فلسطین را محکوم کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *