رشد جنایت‎های ناشی از نفرت در آمریکا/ نیمی از قربانیان سیاه‌ پوست هستند

10:33 - 27 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۱۴۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
جنایت‌های ناشی از نفرت علیه سیاه پوستان در آمریکا همچنان در حال افزایش است و قربانیان بیشتری می‌گیرد.

خبرگزاری میزان - کشتار نژادپرستانه اخیر در یک فروشگاه شهر «بوفالو»، جدیدترین قسمت از افزایش نگران کننده خشونت علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار است.

به گزارش «نیویورک تایمز»، در سال 2020، سالی که با سه‌گانه شیوع ویروس کرونا، قتل «جورج فلوید» و جنبش عدالت اجتماعی در اعتراض به خشونت پلیس و نژادپرستی برجسته شد؛ اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) افزایش جرایم ناشی از نفرت را که سیاه پوستان را هدف قرار می‎دهد، گزارش کرد.

طبق گزارش  «اف بی آی»، حدود 64.9 درصد از هشت هزار و 52 مورد جنایات ناشی از نفرت در آن سال بر اساس تعصب نژادی، قومیتی یا اجدادی بوده است؛ در این دسته، سیاه پوستان آمریکایی بیش از نیمی از قربانیان را تشکیل می‌دادند.

تعداد جرایم ناشی از تنفر علیه آمریکایی‌های آفریقایی تبار در سال 2020، حدود سه هزار مورد بود که نسبت به حدود دو هزار مورد در سال 2019 افزایش بسیاری داشت.

این افزایش منجر به افزایش 9.1 درصدی در جرایم ناشی از نفرت در کل شد.

«اف بی آی»، می‎گوید، در پنج سال قبل از سال 2019، آمریکایی‎های آفریقایی تبار در حدود نیمی از موارد تعصب نژادی، قومیتی یا اجدادی قربانی شدند.

در حالی که آمار ملی جنایات ناشی از نفرت برای سال 2021 هنوز منتشر نشده است، کارشناسان جرایم ناشی از نفرت می‌گویند حمله به سیاه پوستان و مؤسسات آمریکایی متعلق به سیاه پوستان ادامه دارد.

بر اساس گزارش اداره تحقیقات فدرال آمریکا، حدود یک سوم از کالج‌ها و دانشگاه‌های تاریخی سیاه پوستان، عبادتگاه و سایر مؤسسات مذهبی و دانشگاهی این کشور در سال جاری هدف تهدید به بمب‌گذاری قرار گرفتند.

خشونت با انگیزه‌های نژادی دوباره در ماه فوریه 2022 و زمانی که سه مرد سفیدپوست در «جورجیا» به دلیل تعقیب و قتل «احمد آربری»، شهروند سیاه پوست آمریکایی، به دلیل آفریقایی آمریکایی بودن، محکوم شدند، در کانون توجه قرار گرفت.

«اف‌ بی‌ آی» سالانه گزارشی از جنایات ناشی از نفرت منتشر می‌کند، اما سیستم ردیابی فدرال، سازمان‌های پلیس را ملزم به ارسال داده‎ها نمی‌کند و تعداد قابل توجهی از قربانیان ممکن است جرایم جانبدارانه را به پلیس گزارش ندهند.

گزارش نادرست، تصویری نادرست از مقیاس جنایات ناشی از نفرت در سطح ملی ایجاد می‌کند، اما این گزارش همچنان تصویری مفید از روندهای گسترده ارائه می‌دهد.

گزارش منتشر شده از سوی «اف‌ بی‌ آی» در سال گذشته، بر اساس داده‌های جمع آوری شده در سال 2020 از بیش از 15 هزار سازمان مجری قانون، بالاترین جهش جنایات ناشی از نفرت را در 12 سال گذشته نشان داد؛ اعدادی که عمدتا ناشی از افزایش حوادث علیه سیاه پوستان و آسیایی آمریکایی‌ها بوده است.

داده‌های فدرال نشان می‌دهد که در دهه گذشته، جرایم ناشی از نفرت علیه سیاه پوستان آمریکایی که 12.1 درصد از جمعیت را تشکیل می‌دهند، بسیار بیشتر از موارد گزارش شده علیه هر گروه دیگری از جمله سوگیری‌های مبتنی بر مذهب، قومیت و نژاد قربانیان بوده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: آمریکا حقوق بشر

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *