ماریوپل و کارخانه آزوفستال به کنترل نیروهای روسیه درآمد

8:58 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۲۴۵
ارتش روسیه کارخانه «آزوفستال» ماریوپل از جمله تاسیسات زیرزمینی آن را به طور کامل تصرف کرده است.

خبرگزاری میزان - در ماه فوریه، پس از درخواست کمک جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک برای جلوگیری از تشدید حملات نیروهای اوکراینی، روسیه یک عملیات نظامی را در اوکراین آغاز کرد.

به گزارش «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه عنوان کرده که این عملیات صرفاً برای از بین بردن زیرساخت‌های نظامی اوکراین و غیرنظامی کردن و نازی‌زدایی این کشور است.

نیروهای مسلح روسیه و شبه نظامیان جمهوری دونتسک و لوهانسک به پیشروی در عملیات نظامی خود ادامه می دهند و نیروهای اوکراینی را از دونباس عقب می رانند.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که در مجموع هزار و 730 شبه نظامی اوکراینی از گردان «آزوف» که در چند هفته گذشته در کارخانه فولاد «آزوفستال» در ماریوپل محبوس شده بودند، طی روزهای گذشته تسلیم شده‎اند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که توافقی با ارتش اوکراین در «آزوفستال» برای انتقال نیروهای مجروح از کارخانه فولاد به یک مرکز پزشکی در جمهوری دونتسک صورت گرفته است.

اعلام نیاز اوکراین به تجهیزات نظامی بیشتر

«آندری یرماک»، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، گفت که اوکراین همچنان به تجهیزات نظامی سنگین، راکت‎های با دقت بالا، سامانه های پهپادی، مهمات دفاع هوایی و سایر تسلیحات برای مقابله با عملیات نظامی روسیه نیاز دارد.

تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، عامل افزایش قیمت نفت

«سیسیلیا راوز»، مشاور اقتصادی کاخ سفید، گفت که تعدیل‌های بازار جهانی نفت ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به افزایش قیمت انرژی دامن زده است.

دیدار دبیر کل سازمان ملل و وزیر خارجه ایتالیا بر سر اوکراین

«استفان دوجاریک»، سخنگوی سازمان ملل، می‎گوید که «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل این هفته با «لوئیجی دی مایو»، وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرده است، اما در حال حاضر هیچ اظهارنظر بیشتری در مورد نقشه راه پیشنهادی برای صلح در اوکراین وجود ندارد.

گفت‌وگوی وزرای دفاع آمریکا و اوکراین

«جان کربی»، سخنگوی پنتاگون، گفت که «لوید آستین»، وزیر دفاع آمریکا اواخر امروز با «الکسی رزنیکوف»، وزیر دفاع اوکراین گفت‌وگو خواهد کرد.

تکذیب گزارش اوکراین درباره برنامه ریزی آمریکا

پنتاگون گزارش های اوکراین مبنی بر برنامه ریزی آمریکا برای نابودی ناوگان دریای سیاه روسیه را تکذیب کرد.

تصرف کامل کارخانه آزوفستال

«ایگور کوناشنکوف»، سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش روسیه کارخانه «آزوفستال» ماریوپل از جمله تاسیسات زیرزمینی آن را به طور کامل تصرف کرده است.

آمریکا: اکنون زمان مناسبی برای مذاکره با روسیه نیست

«ند پرایس»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت که اکنون زمان مناسبی برای گفت‌وگوهای دیپلماتیک بین مقامات ارشد وزارت خارجه از جمله «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا و همتایان روس آنها نیست.

آلمان و ایتالیا برای خرید گاز از روسیه حساب روبلی باز می‌کنند

رویترز به نقل از منابع گزارش می دهد که به شرکت‌های آلمانی و ایتالیایی گفته شده است که می توانند بدون نقض تحریم های اعمال شده علیه روسیه، حساب روبلی برای خرید گاز روسیه باز کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اوکراین روسیه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *