حضور نامتناسب نوجوانان سیاه پوست در زندان‌های آمریکا

12:46 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۶۱۵
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
نوجوانان سیاه‌پوست آمریکا به طور بی تناسبی در زندان‌های آمریکا حضور دارند.

خبرگزاری میزان - در هر روز، بیش از 48 هزار جوان در آمریکا به دلیل دخالت عدالت نوجوانان یا عدالت کیفری در مراکز خارج از خانه محبوس هستند؛ بیشتر آنها در مراکز محدود کننده و به سبک اصلاح و تربیت نگهداری می‌شوند و هزاران نفر حتی بدون محاکمه در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش « prisonpolicy»، به طور کلی، سیستم‌های قضایی نوجوانان ایالتی پرونده‌هایی را که شامل متهمان زیر 18 سال می‌شود، رسیدگی می‌کنند.

از مجموع 43 هزار نوجوان در زندان‌های آمریکا حدود دو سوم آنها 16 سال سن یا بیشتر هستند و 500 نفر در سنین زیر 12 سال هستند.

نوجوانان سیاه پوست و سرخ پوست آمریکایی در مراکز اصلاح و تربیت نوجوانان بیش از حد حضور دارند، در حالی که جوانان سفیدپوست حضور کمتری دارند. این تفاوت‌های نژادی به‌ویژه در میان پسران سیاه‌پوست و دختران سیاه‌پوست مشهود است.

در حالی که دختران سرخ پوست آمریکایی بخش کوچکی از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، نسبت به سهم خود از کل جمعیت جوانان، بسیار بیش از حد در این مراکز حضور دارند.

در حالی که 14 درصد از کل نوجوانان زیر 18 سال در آمریکا سیاه پوست هستند، 42 درصد از پسران و 35 درصد از دختران در مراکز بازداشت و اصلاح و تربیت نوجوانان سیاه پوست هستند.

نابرابری‌های نژادی در تصمیم‌گیری برای انتقال جوانان از دادگاه نوجوانان به دادگاه بزرگسالان نیز مشهود است. در سال 2017، جوانان سیاه پوست 35 درصد از پرونده‌های بزهکاری را تشکیل می‌دادند، اما بیش از نیمی (54 درصد) از آنها به طور قضایی از دادگاه نوجوانان به دادگاه بزرگسالان منتقل شدند.

در همین حال، جوانان سفیدپوست 44 درصد از کل پرونده‌های بزهکاری را تشکیل می‌دهند اما تنها 31 درصد از انتقال قضایی به دادگاه بزرگسالان را تشکیل می‌دهند.

اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد که دو سوم تمام جوانان و نوجوانان بازداشت شده، در محدودترین نوع امکانات نگهداری می‌شوند: زندان‌ها و بازداشتگاه‌های بزرگسالان، مراکز بازداشت نوجوانان، مراکز امن بلندمدت، و مراکز پذیرش/تشخیص.

از هر سه جوان محبوس، دو نفر در محدودترین مراکز نگهداری می‌شوند؛ بسیاری از این نوجوانان به دلیل مواردی مانند نافرمانی از پدر و مادر و یا فرار از مدرسه در بازداشتگاه‌ها حضور دارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *