مواجهه پناهجویان اوکراینی با خطر قاچاق انسان در اروپا

13:18 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۶۹۷۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
موج پناهجویان اوکراینی در کشورهای اروپایی با خطر به دام افتادن در دست باندهای قاچاق انسان قرار دارند.

خبرگزاری میزان – یک سازمان غیر دولتی اروپایی یک خط تماس تلفنی در اوکراین برای افرادی که تحت تأثیر خشونت خانگی، قاچاق انسان و تبعیض جنسیتی قرار گرفته‌اند، راه اندازی کرده و از زمان شروع جنگ، این خط تلفن پنج برابر بیشتر از گذشته درخواست برای کمک دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه انگلیسی «مترو»، خطر قاچاق و استثمار تنها نگرانی دیگری است که میلیون‌ها اوکراینی در کنار آسیب‌های ناشی از فرار از کشور خود، با آن مواجه هستند.

بیش از 12 میلیون نفر از زمان آغاز جنگ در 24 فوریه در اوکراین خانه‌های خود را ترک کرده‌اند که نزدیک به 6 میلیون نفر از مرزهای خود به کشورهای همسایه عبور کرده‎اند.

گزارش جدیدی که به سفارش «صندوق آزادی»، سازمانی که موثرترین تلاش‌های خط مقدم برای ریشه‌کن کردن برده‌داری مدرن را شناسایی و در آن سرمایه‌گذاری می‌کند، نگرانی‌های فوری را در مورد خطر قاچاق انسان و استثمار شدید پناهجویان اوکراینی مطرح کرده است.

پناهندگان اوکراینی در موقعیت‌های مخاطره‌آمیز خود با آسیب‌پذیری فزاینده‌ای روبه‌رو می‌شوند، زیرا در اوکراین و سایر کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال کار و مسکن می‌گردند.

در وضعیتی که کمبود نیروی کار وجود دارد، قاچاقچیان و سوء استفاده کنندگان از فرصت استفاده می‌کنند تا افراد آسیب پذیر را استثمار کنند.

سازمان‌های حقوق بشری گفته‌اند افرادی را دیده‌اند که در پناهگاه‌ها به اوکراینی‌ها نزدیک می‌شوند تا کار یا مسکن ارائه کنند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، در بسیاری از این موارد افرادی از کشورهای سوئد، فرانسه، لهستان و انگلیس پیشنهادهایی را به پناهجویان ارائه می‌دهند که مشکوک به نظر می‌‎رسد؛ نشانه های واضحی وجود دارد که این افراد سعی می کنند از پناهجویان سوء استفاده کنند.

در ماه مارس، زمانی که طرح «خانه برای اوکراینی‌ها» در انگلیس برای تطبیق خانواده‌های میزبان با اوکراینی‌های فراری از جنگ راه‌اندازی شد، بیش از 130 هزار نفر خانه‌های خود را پیشنهاد کردند.

اما نگرانی‌هایی وجود داشت که برخی افراد ممکن است از این طرح سوء استفاده کنند؛ از آن زمان مشخص شد که افراد با سابقه خشونت از این سیستم برای تماس با زنان آسیب پذیر استفاده کرده‌اند.

گروه صندوق آزادی چندین گروه از افراد به ویژه آسیب پذیر را شناسایی کرده است، از جمله کودکان بدون همراه، افراد بی‌تابعیت یا بدون مدرک و کسانی که به حمایت موقت ارائه شده در کشورهای اتحادیه اروپا دسترسی ندارند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *