رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه: مهم‌ترین اقتدار دستگاه قضایی صیانت از حقوق مردم است

16:26 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۴۵۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: مهمترین اقتدار دستگاه قضایی، پرچمداری در صیانت از حقوق ملت به‌عنوان سرمایه‌ اصلی نظام جمهوری اسلامی و در این مسیر باید از تمام توان استفاده شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی در مراسم تکریم و معارفه رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان، اظهار کرد: دستگاه قضایی در همه زمینه‌ها پناهگاه ملت ایران است.

وی تصریح کرد: لازمه صیانت از این سرمایه عظیم انسانی این است که ابتدا از خطرات و آلودگی‌ها مصون باشیم و این امر جز با توکل به خدا و خودسازی محقق نمی‌شود.

رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه با بیان این که قلم قاضی، شرع و قانون است، گفت: قوه قضاییه، مسئولیت دفاع از حقوق شهروندی و آزادی‌های مشروع را به عهده دارد و اگر این مسئله به خطر بیفتد، مسئولیت آن به عهده ما است.

وی افزود: مردم در قبال خواسته‌های مشروع خود از دستگاه قضایی انتظار دارند و نباید مراجعه کننده‌ای احساس کند که برخورد دستگاه قضایی با او خلاف واقع و متفاوت از طرف دعوای وی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی همچنین بیان کرد: مبنای شکل‌گیری و وظیفه حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه صیانت از نیروی انسانی است و لازمه این صیانت، توجه به پیشگیری به جای برخورد و رویکرد قهرآمیز تا حد ممکن است.

وی افزود:مهمترین اقتدار دستگاه قضایی، پرچمداری در صیانت از حقوق ملت به‌عنوان سرمایه‌ اصلی نظام جمهوری اسلامی و در این مسیر باید از تمام توان استفاده شود.

رئیس مرکز حفاظت اطلاعات قوه قضاییه گفت: امروز دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به‌دنبال راه‌اندازی جنگ ادراکی_ شناختی در ایران و سایر کشورهای مسلمان منطقه است. دشمنان نظام امروز اعتقادات مردم را هدف قرار داده‌اند و از هر ابزاری برای رسیدن به خواسته‌های خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نظام سلطه چهار مرحله جنگ را علیه کشورمان آغاز کردند که شامل جنگ سرد، سخت، نیمه سخت و نرم بود و در این مراحل به انحای مختلف، نظام و مردم را مورد ظلم قرار دادند که در این زمینه با مقاومت مردم مواجه شدند و امروز ناگزیر وارد جنگ ادراکی با مردم شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی با تاکید بر اهمیت مقاومت در برابر دشمن با حفظ بصیرت، گفت: بصیرت یعنی اینکه نگاهمان به جای اشخاص به شاخص‌ها باشد، چرا که ممکن است برخی افراد در طول تاریخ دچار گمراهی شوند و از راه درست بازبمانند.

رئیس کل دادگستری خوزستان نیز در ادامه مراسم، گفت: رکن اولیه برای رسیدن به معنویت و سلامت، نظارت است و این نظارت باید از خود فرد شروع شود.

علی دهقانی اظهار کرد: شرط اصلی سلامت در نظام اداری، برگزیدن الگوی رفتاری مناسب، فراهم شدن تمهیدات لازم برای رسیدن به معارف الهی و توام کردن اعمال و رفتار خود با معرفت و معنویت است.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی وظایف سنگینی در بعد رسیدگی عادلانه و منصفانه و حفظ حقوق عامه با نظارت بر سایر دستگاه‌ها به عهده دارد که برای تحقق آن، باید نظارت بر درون و بیرون دستگاه استمرار داشته باشد.

رئیس کل دادگستری خوزستان همچنین گفت: وظیفه حفاظت و اطلاعات در قوه قضاییه، علاوه بر برخورد با فساد، حفاظت از منابع انسانی است که تحقق این امر، موجب افزایش رضایت عمومی از دستگاه قضایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کلیه افرادی که در کنار قاضی در فرایند دادرسی ایفای نقش می‌کنند اعم از کارمندان، وکلا، کارشناسان و … نیز افرادی که با مبادرت به کارچاق‌کنی و دادن امید واهی به مراجعه‌کنندگان، سعی دارند مسیر صحیح رسیدگی را به بیراهه ببرند، همگی نیاز به نظارت دارند تا پیشگیری، صیانت و برخورد به درستی حاصل شود.

در پایان این مراسم از زحمات صادق جعفری چگنی رئیس سابق حفاظت و اطلاعات دادگستری خوزستان قدردانی و حسن مرادی به عنوان رئیس جدید این حفاظت معرفی شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری خوزستان: دادسرا خط مقدم مقابله با جرایم است

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *