وام 200 میلیونی مسکن روستایی به‌زودی پرداخت می‌شود

16:21 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۵۳۰
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: پیگیر پرداخت تسهیلات٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی هستیم و روستاییان با توجه به عنایت رئیس جمهوری منتظر دریافت وام  ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با نرخ سود ۵ درصد باشند.

خبرگزاری میزان - اکبر نیکزاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و وزارت کشور در زمینه توسعه وعمران روستایی گفت: تفاهم نامه ای که امروز به صورت رسمی تبادل می شود تفاهم نامه مهم و اساسی است.

وی بیان کرد: برای این تفاهم نامه ساعت ها وقت گذاشته شده است و مسائل بررسی و کارشناسی شده و به رشته تحریر درآمده است.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: امروز در کشور در بحث تحول اقتصادی گام های موثری برداشته می شود و کنار این اقدامات باید اقتصاد پایدار شود که الفبای آن از اقتصاد مقاومتی گرفته می شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه تفاهم نامه یاد شده در راستای رونق روستاها است گفت: در زمینه عمران و مسکن روستایی و سایر موارد برای رونق روستاها بیشتر می شود.

وی در خصوص عدم پرداخت تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی گفت: در روزهای اخیر در جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور به مسایل مرتبط با مسکن پرداخته شد و در صورت جلسه شورای عالی مسکن موضوع پذیرش سود ١٣ درصدی تسهیلات ساخت مسکن در روستاها از سوی سازمان برنامه و بودجه درج شده بود و سازمان برنامه باید نامه قبول پرداخت سود را به بانک مرکزی ارسال و بانک مرکزی به تمام بانک‌ها ابلاغ کند.

رئیس بنیاد مسکن گفت: درحال حاضر صورت جلسه شورای عالی مسکن ابلاغ نشده و سازمان برنامه و بودجه معتقد است که تسهیلات ٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی یارانه‌های سنگینی دارد اما ما معتقدیم اگر وام مسکن روستایی ١٠٠ میلیون تومان بماند با حجم عمده‌ای از واحد‌های مسکونی نیمه کاره روبرو می شویم.

نیکزاد گفت: پیگیر پرداخت تسهیلات٢٠٠ میلیون تومانی مسکن روستایی هستیم و روستاییان با توجه به عنایت رئیس جمهوری منتظر دریافت وام  ۲۰۰ میلیون تومانی ساخت مسکن با نرخ سود ۵ درصد باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *