رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت کشور مخالف تبدیل روستاها به شهر است

17:59 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۶۸۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: دهیاری‌ها مدیر اجرایی روستاهاست و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تبدیل روستاها به شهر موافق نیستند زیرا روستاها مراکز تولیدند و تاکید ما براین است که نمایندگان مجلس پیگیر تبدیل روستا به شهر نباشند.

خبرگزاری میزان - مهدی جمالی نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: بنیاد مسکن تلاش‌های زیادی در توسعه روستاها داشته و زیرساخت‌های روستایی مدیون زحمات بنیاد مسکن است.

وی با تاکید بر تشویق مهاجرت معکوس به روستاها گفت: در بسیاری از روستاها آب، برق و گاز داریم اما مشکل اشتغال وجود دارد که این نقیصه باید برطرف شود.

جمالی نژاد گفت: دهیاری‌ها مدیر اجرایی روستاهاست و وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها با تبدیل روستاها به شهر موافق نیستند زیرا روستاها مراکز تولیدند و تاکید ما براین است که نمایندگان مجلس پیگیر تبدیل روستا به شهر نباشند.

معاون وزیر کشور گفت: ۴۸ هزار روستای ما جمعیت بالای ۳۵۰۰ نفر دارند که قانونا می‌توانند به شهر تبدیل شوند اما ما تمایلی نداریم این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: هزار شهر زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت داریم که عملاً روستا محورند ولی از زمانی که از روستا به شهر تبدیل شده‌اند هزینه‌های مردم افزایش یافته و تولید از دست رفته است.

جمالی نژاد تاکید کرد: ۱۲۰۰ شهر زیر ۵۰۰ هزار نفر داریم و عملاً ۲۱ میلیون نفر از جمعیت کشور در ۹ کلان شهر زندگی می‌کنند، تبدیل روستاها به شهر اشتباه بود و ما با این امر مخالفیم.

معاون وزیر کشور گفت: تعداد روستاهای زیر ۲۰ خانوار ۲۳ هزار و ۱۲۳ روستاست که مجموعاً ۵۹۰ هزار نفر جمعیت دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *