رئیس کل دادگستری استان کرمان: قاضی نباید دغدغه‌ای جز رسیدگی به پرونده‌ها در شعب داشته باشد

18:12 - 31 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۷۶۸۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: قاضی نباید دغدغه‌ای جز رسیدگی به پرونده‌ها در شعب داشته باشد و باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های موجود از جمله مسائل معیشتی، مسائل اداری، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و .... برطرف شود.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در شورای معاونان دادگستری کل استان کرمان، صداقت، حمایت و پشتیبانی از یکدیگر و تعامل را از اولویت‌های پیشبرد برنامه‌ها دانست و بیان کرد: دغدغه همه ما باید پیشبرد اهداف قوه قضاییه در استان باشد و منافع شخصی خود را در کار دخالت ندهیم.

وی افزود: قانون مرز بین ما و مردم، جامعه و دستگاه‌های اجرایی است و بر این اساس تلاش می‌شود که همواره بر مبنای قانون حرکت کرده و تعامل با بخش‌های مختلف نیز با حفظ استقلال قوه قضاییه انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: قاضی نباید دغدغه‌ای جز رسیدگی به پرونده‌ها در شعب داشته باشد و ما باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های موجود از جمله مسائل معیشتی، مسائل اداری، تامین نیروی انسانی مورد نیاز و .... برطرف شود.

وی با بیان اینکه تمام انرژی قاضی باید صرف رسیدگی به پرونده‌ها شود، تاکید کرد: این موضوع همواره مورد توجه باشد و باید به شکل ویژه تری به آن پرداخته شود.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی پرهیز از حواشی را مورد تاکید قرار داد و گفت: سلامت فضای اداری زمینه ساز سلامت فضای قضایی است و همه باید در این زمینه با همکاری و تعامل حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید

رئیس مرکز حفاظت قوه قضاییه: مهم‌ترین اقتدار دستگاه قضایی صیانت از حقوق مردم است

وی با اشاره به اینکه وظیفه اصلی قوه قضاییه رسیدگی به پرونده‌ها و حل مسائل قضایی مردم است، تاکید کرد: این اقدام بیشتر از سوی نیروهای اداری و قضایی فعال در شعب انجام می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به گستردگی جغرافیایی و جمیعتی این استان اشاره و با بیان اینکه این گستردگی به حجم کار قضات و کارکنان اداری می‌افزاید، اظهار کرد: قوه قضاییه امروز به عنوان یک امانت در دست ماست و باید آن را پاس داشته و با تلاش مضاعف این مسئولیت را به صورت کامل و جامع و با خلوص نیت اجرایی کنیم.

وی مشورت، استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌ها، حفظ حرمت همکاران و مراجعان، حفاظت و صیانت از سلامت اداری و نظارت کامل بر زیرمجموعه‌ها را مورد تاکید قرار داد و گفت: نیروی انسانی سرمایه دستگاه قضایی است و حفظ این نیروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اگر میزها را میز خدمت به مردم و سربازی امام زمان (ج) و ولایت بدانیم و تلاش کنیم، حتما خداوند به نیت‌ها و تلاش‌های ما برکت خواهد داد و راه‌ها و به روی ما باز کرده و به اندیشه‌های ما را به سمت صحیح هدایت می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: قوه قضاییه حکم پدر برای جامعه اسلامی دارد و باید نگاهمان در درون و بیرون از مجموعه، نگاهی پدرانه باشد و به عنوان یک دستگاه بی طرف، عدالت را در جامعه و در بین مردم و نظارت را در بین دستگاه‌های اجرایی پیاده سازی کرده و با نگاه منطبق با قانون حرکت کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: قوه قضاییه

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *