بهره گیری از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در اجرای حدنگاری(کاداستر) کشور

22:16 - 01 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۷۹۵۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای سیاستها و راهبردهای قوه قضاییه مبنی بر هوشمند سازی فرآیندها و بهره گیری از فناوری های نوین در تحقق اهداف و برنامه های ثبتی از پارک علم و فناوری پردیس بازدید کرد.

خبرگزاری میزان – بابایی معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به نام " تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین" بر تعامل و استفاده از دانش و تخصص شرکت‌های دانش بنیان به صورت ویژه برای رفع مشکلات و دغدغه های سازمان ثبت اسناد و املاك كشور تاکید کرد.

معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به ضرورت فناورانه شدن بیش از پیش خدمات ثبتی عنوان کرد ؛تحول دیجیتال و فناوری و استفاده از هوش مصنوعی در سازمان ثبت اسناد و املاک كشور شروع شده است که این انقلاب فناورانه می‌تواند در کاهش بسیاری از مراجعات غیر ضروری و افزایش رضایتمندی مردم موثر واقع شود.

بابایی برای حمایت از طرح‌های دانش بنیان و فناور در زیست ‌بوم نوآوری تاکید کرد و افزود ؛ سازمان ثبت آمادگی کامل دارد در حوزه هاي مختلف به خصوص اجرای قانون جامع حد نگار (کاداستر) از تخصص این شرکت ها استفاده کند و در این زمینه همکاری نماید.

در ادامه ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری عنوان كرد ؛ ما شرکت های دانش بنیان و خلاق زیادی داریم که در حوزه نقشه برداري فعالیت دارند و برای ورود نوآوری و خلاقیت به این عرصه تلاش می‌کنند.

وی افزود: شرکت های زیست بوم دانش بنیان می توانند کمک کنند تا سازمان ثبت اسناد و املاك كشور سریعتر به اهداف و ماموریت های خود دست پیدا کند.

وی در پایان خواستار ایجاد دفتر مرکز مالکیت معنوی و دفتر ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری در پارک علم و فناوری پردیس شد.

گفتنی است در اين بازديد دکتر بابایی از بخش های مختلف پارك وشرکت هاي دانش بنیان در پارک علم و فناوری و همچنین نمایشگاه تخصصی شرکت های دانش بنیان در حوزه کاداستر و تصویربرداری هوایی بازدید نمود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *