رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازداشت جوانان فلسطینی در کرانه باختری/ تخریب خانه فلسطینیان در خان یونس

12:30 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۰۲۸۳
نظامیان رژیم صهیونیستی در یورش مناطق مختلف کرانه باختری دست کم 15 جوان فلسطینی را به اسارت گرفتند.

خبرگزاری میزان - منابع فلسطینی اعلام کردند که نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی بامداد امروز دوشنبه، 2 خرداد، به مناطق مختلف کرانه باختری از جمله «رام الله»، «جنین» و «بیت لحم» یورش بردند.

به گزارش منابع فلسطینی، نظامیان رژیم صهیونیستی در این یورش دست کم 15 جوان فلسطینی را به اسارت گرفتند.

جوانان فلسطینی ایست بازرسی رژیم صهیونیستی در شمال «جنین» را با نارنجک‌های دست‌ساز مورد حمله قرار دادند. منابع محلی هم از شنیده شدن صدای انفجار شدیدی در این منطقه خبر داده‌اند.

حماس: دشمن صهیونیستی با آتش بازی می‌کند

جنبش مقاومت اسلامی «حماس» تاکید کرد که موافقت دادگاه به اصطلاح صلح رژیم صهیونیستی با برگزاری مناسک «تلمودی» یهودیان در جریان تعرض به «مسجد الاقص»ی، بازی با آتش است و موجب تخطی از همه خطوط قرمز خواهد شد و این تجاوزی آشکار و خطرناک است که تمامی پیامدهای آن متوجه این رژیم اشغالگر است.

«حماس» همچنین تاکید کرد که ملت فلسطین با تشدید مقاومت و رویارویی با اشغالگران صهیونیست، با این تجاوزات مقابله کرده و تمامی طرح‌های یهوی‌سازی دشمن در قدس را به شکست می‌کشاند. 

پرواز پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی در آسمان غزه

گزارش‌ها از نوار غزه اعلام می‌کنند که پهپادهای جاسوسی رژیم صهیونیستی به شدت در حریم هوایی «غزه» در حال پرواز هستند.

یورش بولدوزرهای رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه

به گزارش منابع محلی، 9 بولدوزر نظامی رژیم صهیونیستی به منطقه مرزی شرقی «خان یونس» در جنوب نوار غزه حمله کردند.

اعتراض نماینده پارلمان اروپا به ممانعت از ورود هیئت اروپایی به قدس اشغالی

«گریس سالیوان»، نماینده پارلمان اروپا اعلام کرد که رژیم صهیونیستی مانع ورود هیئت اروپایی به «قدس اشغالی» شده است.

وی افزود «قرار بود موضوع شیرین ابوعاقله بخشی از بحث ما در قدس باشد؛ ما انتظار داریم کشورهای اروپایی به اسرائیل بفشار بیاورند.»

نظر گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین در مورد شهادت «ابوعاقله»

«فرانچسکا آلبانیزی»، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور فلسطین، اقدام رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن «شیرین ابوعاقله» را جنایت جنگی خواند.

وی افزود «اگر اسرائیل همچنان مانع از ورود هیئت اروپایی به قدس شود، باید علیه آن اقدام کرد.»

«آلبانیزی» همچنین گفت «فشارها بر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی برای تحقیق درباره قتل شیرین افزایش یافته است؛ اسرائیل سابقه طولانی در عدم انجام تحقیقات مستقل دارد.»

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: قدس پایتخت ابدی ماست

دبیرکل «جنبش جهاد اسلامی» فلسطین با اشاره به اینکه یکپارچه‌سازی جبهه‌های مبارزاتی علیه دشمن صهیونیستی اکنون امری ضروری است، تاکید کرد «قدس پایتخت ابدی ماست و مسجد الاقصی قبله‌گاه جهاد و مبارزات ما و تحت هیچ شرایطی اجازه یهودی‌سازی آن را نخواهیم داد حتی اگر مجبور باشیم هر روز با دشمن وارد جنگ شویم.»

رژیم صهیونیستی خانه مجری عملیات آرئیل را تخریب خواهد کرد

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که فرماندهی منطقه مرکزی ارتش در کرانه باختری حکم تخریب منزل «یحیی مرعی»، مجری عملیات شهادت‌طلبانه «آرئیل» در روستای «قراوه بنی حسان» در غرب شهر «سلفیت» را تایید کرده است.

20 هزار واحد مسکونی در قدس در معرض تخریب قرار دارد

وزیر امور قدس در دولت فلسطین تاکید کرد که هم اکنون بیش از 20 هزار واحد مسکونی متعلق به فلسطینیان در قدس اشغالی در معرض تخریب قرار دارد.

«فادی الهدمی» در همایشی پیرامون «قدس و مسجد الاقصی» در ترکیه، ضمن هشدار نسبت به تشدید سیاست پاکسازی نژادی رژیم صهیونیستی در قدس و کوچاندن فلسطینیان، تاکید کرد که این رژیم در دو سال گذشته، نزدیک به 500 ساختمان مسکونی را در قدس اشغالی تخریب کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *