دومین جشنواره رسانه و عدالت با وسعت و دامنه بیشتری برگزار می‌شود

20:29 - 02 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۱۳۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره رسانه و عدالت با دامنه و گستره وسیعتر خبر داد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و ادای احترام به شهدای عملیات بیت المقدس و شهدای انقلاب اسلامی در جلسه هماهنگی برگزاری دومین جشنواره رسانه و عدالت دادگستری استان گفت:یکی از نقطه های عطف تاریخ کشور عزیز اسلامی ایران آزادسازی خرمشهر و رشادتها و دلیریهای دلیرمردان کشور اسلامی مان هست و تکلیف داریم در پاسداری از خون های این شهیدان در راستای خدمت به مردم شریف استان انجام وظیفه کنیم.

عتباتی با اعلام خبر برگزاری جشنواره رسانه و عدالت با دامنه و گستره وسیعتر دردادگستری استان آذربایجان غربی گفت: جشنواره رسانه و عدالت فرصت خوبی است که هم در حوزه اطلاع رسانی از اقدامات دستگاه قضایی و هم در آگاهی سازی و آموزش مسائل حقوقی و قضایی به شهروندان بهره لازم را ببریم.

عتباتی اضافه کرد : هدف از برگزاری این جشنواره بررسی بازخرد فعالیتهای دستگاه قضایی در بین مردم است که باید از ظرفیت جشنواره در جهت پیشگیری از وقوع جرم و نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش، مراجعه به وکیل و مشاور حقوقی و آموزش و تببین موضوعات حقوقی قضایی برای مردم نهایت بهره را ببریم.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی تصریح کرد: نه تنها در مسائل حقوقی و قضایی فرهنگ سازی باید صورت گیرد بلکه باید به مردم آگاهی سازی شود تا در معاملات و قراردادهای خود به وکیل و مشاور مراجعه کنند تا با مشکلات بعدی مواجه نشوند.

عتباتی تصریح کرد: کانون های وکلا و کارشناسان و سردفتران و مراکز وکلا و کارشناسان و دفاتر خدمات الکترونیک و خانه مطبوعات استان در برگزاری جشنواره با دادگستری استان مشارکت دارند و موضوعات جشنواره علاوه بر حوزه های وکالت و کارشناسی و اسناد رسمی و خدمات الکترونیک و دیگر موضوعات مرتبط در دامنه گسترده ای برگزار خواهد شد.

وی افزود: در حوزه حقوق عامه و بیت المال و شورای حل اختلاف کارهای بزرگی در استان انجام شده است که باید به اطلاع مردم رسانده شود و رسانه ها در این زمینه بسیار تاثیرگذار هستند.

در ادامه تایوغ مدیر روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان غربی و دبیر جشنواره رسانه وعدالت توضیحات مفصلی در خصوص نحوه برگزاری جشنواره ارائه و سپس حاضرین به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوباتی پایان یافت.

تایوغ در پایان اعلام کرد: شرایط و چگونگی برگزاری جشنواره ظرف یکی دو روز آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *