رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

خودداری امارات از آزاد کردن زندانیان عقیدتی پس از پایان دوره محکومیت

14:12 - 04 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۳۸۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
گزارش‌ها حاکی از آن است که امارات از آزاد کردن زندانیان سیاسی پس از پایان دوره محکومیت آنها خودداری می‌کند.

خبرگزاری میزان - یک گزارش می‎گوید امارات در آزادی زندانیان عقیدتی با پایان دوره محکومیت آنها کوتاهی می‌کند.

به گزارش پایگاه «کمپین بین‌المللی برای آزادی در امارات»، در سراسر امارات دستکم چهارده نفر در حال حاضر تحت بازداشت نامحدود هستند.

این زندانیان، اغلب در شرایط غیرانسانی، فراتر از تاریخ پایان دوره محکومیت خود نگهداری می‌شوند که استانداردهای مورد توافق بین‌المللی در مورد بازداشت را نقض می‌کند.

بسیاری از زندانیان عقیدتی در پی محاکمه‌های بسیار ناعادلانه‎ای که نمادی از بی‌عدالتی نظام‌مند در امارات است، محکوم شده‌اند.

امارات همواره در آزاد کردن زندانیان عقیدتی همزمان با پایان دوره محکومیت این افراد کوتاهی کرده است؛ بازداشت نامحدود اساسا توسط قانون ضد تروریسم در این کشور تسهیل می‌شود، که از معیارهای مبهم برای وادار کردن زندانیان عقیدتی به «مراکز مشاوره» پس از اتمام حکم زندان استفاده می‌کند.

این «مراکز مشاوره» که رسما برای «هدایت و اصلاح» محکومان استفاده می‌شود، به طور فزاینده‌ای به عنوان ابزاری سیاسی برای خاموش کردن معارضان، به بهانه اینکه زندانیان عقیدتی «تهدیدی» برای دولت و جامعه این کشور هستند، استفاده می‌شود.

گمان می‌رود تعدادی از افرادی که در حال حاضر به طور نامحدود در بازداشت هستند در مرکزی واقع در زندان «الرزین» امارات نگهداری می‌شوند.

زندانیان در «الرزین» به طور مداوم شرایط زندگی غیرانسانی و همچنین استفاده از شکنجه و سایر اشکال بدرفتاری توسط سرپرستان زندان را گزارش کرده‌اند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *