رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاثیرناپذیری خشونت نژادی در انگلیس از موج اعتراض‌های قتل فلوید

12:42 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۴۲۸۸
دسته بندی: صفحه نخست ، عمومی
سیاهپوستان آمریکایی که پس از قتل جورج فلوید از خشونت نژادی به انگلیس گریخته بودند، به امنیت نرسیدند.

خبرگزاری میزان – شماری از خانواده‌های آفریقایی – آمریکایی پس از قتل «جورج فلوید»، شهروند سیاهپوست به دست پلیس آمریکا با هدف فرار از خشونت نژادی نهادینه در آمریکا به انگلیس گریختند.

به گزارش «گاردین»، خانواده‌های آفریقایی – آمریکایی که تجربه یا احتمال خشونت نژادی پلیس را داشتند، پس از قتل «فلوید» به انگلیس فرار کردند.

اما آن‌ها در این کشور نیز امنیت را نیافتند؛ زیرا خشونت نژادی در انگلیس نیز جریان دارد و این کشور از قتل «فلوید» درسی نگرفته است.

مرگ یک شهروند سیاهپوست در هنگام بازداشت از سوی پلیس، قطع انگشت دست یک کودک سیاهپوست در هنگام فرار از دست آزارگران نژادی، نژادپرستی سیستماتیک در مراقبت‌های زایمانی، سهم 34 درصدی اقلیت‌های قومی از بازداشت شدگان علیرغم سهم 13 درصدی از جمعیت انگلیس، ... نژادپرستی در این کشور را تایید می‌کنند.

وعده‌های اعلام شده پس از قتل «فلوید» آشکارا نادیده گرفته شده اند و نژادپرستی سیستماتیک در ادارات، سازمان‌ها و نهادهای انگلیس به قوت خود باقی هستند.

البته همین نژادپرستی بی اثر و غالبا نمایشی در انگلیس برای ایجاد واکنش‌های منفی کافیست. اما شوم ترین و منحرف کننده ترین پیامدهای قتل «فلوید» در انگلیس، قوانینی است که هم سیاهپوستان و هم فعالیت‌های نژادپرستانه را به طور کلی در معرض خطر قرار می‌دهند.

انگلیس به سرعت برای محافظت از نمادهای نژادپرستانه خود حرکت کرد و اعتراض‌های ضد نژادپرستی سخت تر و شدیدتر کنترل شدند.

همین امر به طور مستقیم حمله به افراد سیاهپوست را که از پیش تحت کنترل شدید پلیس بودند، مضاعف کرد.

البته باید توجه داشت که سیاهپوستان آفریقایی – آمریکایی اکنون با طرح مهاجرتی جدید انگلیس موسوم به «رواندا» نیز مواجه هستند که انتقال آن‌ها به قاره آفریقا را در نظر دارد.

آن‌ها همچنین مانند دیگر خانواده‌های سیاهپوست طبقه متوسط بیشتر در برابر آسیب‌های ناشی از رکود اقتصادی آتی انگلیس قرار دارند که براساس داده‌های جدید به شکل بی سابقه ای در حال رشد است.

پیش بینی مذکور از آن جا نشئت می‌گیرد که خانواده‌های سیاهپوست انگلیسی به شکل نامتناسبی تحت تاثیر بحران هزینه زندگی قرار داشته و بیشتر احتمال دارد گرسنه بمانند.

ضمن این که گزارش‌ها درباره باورهای نژادپرستانه خانواده سلطنتی انگلیس از عمق نژادپرستی در این کشور خبر می‌دهند.

اما قتل «فلوید»، سبب شد تا جوامع سیاهپوست و بومی سراسر جهان، استعمارگری سلطنت انگلیس را نوک کوه یخ چند نسل آسیب نژادپرستانه بدانند.

عذرخواهی اعضای خانواده سلطنتی انگلیس در سفرهای اخیرشان به کشورهای مستعمره سابق مانند کانادا و جامائیکا نیز موید این امر است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *