مسلمانان فرانسه هدف نژادپرستی و تبعیض مداوم

10:14 - 06 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۴۳۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان در فرانسه به خصوص در سال‌های اخیر هدف اقدامات نژادپرستانه و تبعیض‌آمیز بوده‌اند.

خبرگزاری میزان – حدود 8.5 درصد از جمعیت فرانسه را مسلمانان تشکیل می‌دهند که این بیشترین رقم در میان کشورهای اروپایی به شمار می‌رود. وضعیت اجتماعی اکثریت مسلمانان به وضوح بحرانی‌تر از میانگین جمعیت در این کشور است.

به گزارش «آناتولی» و «میدل ایست آی»، وسواس اجباری فرانسه به رفتار و پوشش شهروندان مسلمان خود ابعاد نگران کننده‌ای به خود گرفته و در طول سال‌ها به نوعی هیستری دسته جمعی تبدیل شده است.

منتقدان انتخاب پوشش برای زنان مسلمان، آزادی‎های اساسی اعلامیه حقوق بشر و شهروند 1789 را فراموش کرده‌اند و اغلب به دنبال جدا کردن زنان مسلمان از دین خود هستند. حتی زمانی که زنان مسلمان جرات دفاع از حقوق اولیه خود را دارند، اغلب متهم به افراط‌گرایی می‌شوند.

مطالعه‌ای که اخیرا در فرانسه انجام شده نشان می‌دهد افرادی که نام و نام خانوادگی مسلمان دارند و برای برنامه‌های تحصیلات تکمیلی درخواست می‌کنند بیشتر از کسانی که نام‌های فرانسوی دارند مورد تبعیض قرار می‌گیرند.

این مطالعه نشان داد افرادی که نام مسلمان دارند، 12.3 درصد کمتر احتمال دارد که به ایمیل‌های ارسال شده آنها به هر یک از برنامه‌های تحصیلات تکمیلی پاسخی داده شود.

حقوق مسلمانان در دهه گذشته در فرانسه موضوع بحث‌های شدیدی بوده است. «امانوئل مکرون»، رئیس جمهور فرانسه که به تازگی برای دور دوم ریاست جمهوری خود سوگند یاد کرده، طی سال‌های اخیر فشار علیه مسلمانان را به شدت افزایش داده است.

دولت او مفتخر است که اکثر خواسته‌های راست افراطی علیه مسلمانان را در «لایحه ضد جدایی‌طلبی» بدنام خود برای «برای جلب رضایت مجلس ملی» پذیرفته و «مارین لوپن»، رقیب انتخاباتی خود را «بیش از حد ضعیف» در برابر مسلمانان می‌داند.

«مکرون» کسی بود که مساجد را بدون هیچ دلیل موجهی تعطیل کرد، سازمان‌های غیردولتی حقوق بشری را که خواستار مقابله با اسلام‌هراسی در فرانسه بودند، منحل کرد و حمایت از فلسطینی‌ها را جرم‌انگاری کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *