66 هزار پرونده با سازش در استان کرمان خاتمه یافته است

11:18 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۰۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از سازش 66 هزار پرونده در یکسال اخیر خبر داد.

خبرگزاری میزان-مهدی تقی زاده در نشست با مدیر و کارشناسان روابط عمومی دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان به منظور پاسداشت فعالیت های مجموعه روابط عمومی اظهار کرد: روابط عمومی دادگستری استان کرمان در توسعه فرهنگ صلح و سازش و نیز انعکاس اقدامات انجام شده در این حوزه همراه و همگام با معاونت توسعه حل اختلاف است.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان گفت: در یکسال اخیر 203 هزار و 611 پرونده به شوراهای حل اختلاف استان کرمان وارد و 203 هزار و 684 پرونده مختومه شده که از این تعداد 66 هزار و 70 پرونده با سازش خاتمه یافته است.

وی کار در جهت جلب رضایت خداوند را مورد تاکید قرار داد و اظهارکرد: حوزه روابط عمومی گسترده و تخصصی است و تلاش در این حوزه برای کسب رضایت خداوند اجری مثال زدنی به دنبال خواهد داشت.

معاون توسعه حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان به ارزیابی انجام شده از عملکرد روابط عمومی های شوراهای حل اختلاف در سال گذشته براساس 10 شاخص پیش بینی شده اشاره کرد و ادامه داد: استان کرمان در این راستا در گروه دوم قرار گرفته و جز استان های برتر در اجرای شاخص های پیش بینی شده، به شمار می رود.

تقی زاده یادآور شد: در پی هماهنگی و تعامل بین شوراهای حل اختلاف و روابط عمومی ها می توان ضمن توسعه فرهنگ صلح و سازش، از ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی کاست که این مهم از اولویت های قوه قضاییه نیز به شمار می رود.

مدیر رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان نیز گفت: توسعه فرهنگ صلح و سازش و انعکاس اقدامات انجام شده در این حوزه به منظور کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی از اولویت های مورد نظر به شمار می رود.

حمزه امیرمحمدی، تحقق صلح و سازش در پرونده ها و کاهش اطاله دادرسی را از اولویت های قوه قضاییه برشمرد و ادامه داد: در حوزه اطلاع رسانی قضایی باید بر مبنای وحدت رویه به سوی اهداف پیش بینی شده گام برداشت.
گفتنی است دراین جلسه معاون توسعه حل اختلاف استان کرمان از مدیر و کارشناسان روابط عمومی دادگستری کل و شورای حل اختلاف مرکز استان تقدیر بعمل آورد.

انتهای پیام/


برچسب ها: کرمان سازش

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *