رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

متخلفان و مقصران سانحه متروپل از تریبون مجلس به مردم و دستگاه قضایی معرفی می‌شود

11:18 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۰۶۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
به دنبال ماموریت رئیس مجلس به کمیسیون عمران برای بررسی ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، رئیس و جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس از محل حادثه بازدید کردند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خانه ملت، محمدرضا رضایی کوچکی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دنبال ماموریت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس برای بررسی ابعاد حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان، تهیه گزارش از عملکرد دستگاه‌ها و شناسایی متخلفین این حادثه غمناک، به استان خوزستان سفر کرده و ضمن بازدید از محل ساختمان متروپل از آخرین وضعیت آواربرداری مطلع شدند.

در این بازدید اعضای کمیسیون عمران مجلس با مردم و تیم‌های امدادی و خدمات‌رسان در منطقه گفت‌وگو و راهکارهای سرعت‌بخشی به روند آواربرداری را بررسی کردند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در جلسه تخصصی ویژه بررسی این سانحه حضور یافتند.

رضایی کوچی درباره جزئیات این نشست که صبح امروز در آبادان برگزار شد گفت: امروز به نمایندگی از دکتر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خدمت مردم عزیز آبادان هستیم و جانباختن تعدادی از عزیزان در سانحه فرونشست ساختمان متروپل در این شهر را به مردم عزیز آبادان تسلیت می‌گویم.


وی با بیان اینکه برای تسریع نحوه امدادرسانی به مصدومان و آزادسازی افراد محبوس شده در این ساختمان، جلسه مدیریت بحران با حضور وزیر کشور تشکیل شد، گفت: وزیر کشور در این مدت به طور مستمر با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه اعم از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مسئولان استانداری استان خوزستان در این منطقه حضور داشتند و در نشست امروز تصمیمات مطلوبی اتخاذ شد تا هر چه سریعتر بتوانیم افراد زنده محبوس شده و یا اجسادی باقی مانده در زیر آوار را خارج کرده و این ساختمان به سرعت تعیین تکلیف شود.

وی افزود: همچنین تصمیم گرفته شد یک سخنگوی واحد برای اطلاع‌رسانی صحیح در سطح جامعه انتخاب شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون تعدادی از افرادی که تجربیات خوبی در روند امدادرسانی در حادثه ساختمان پلاسکو کسب کرده بودند از تهران در شهر آبادان حضور پیدا کرده اند و همه امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه امدادرسانی در آبادان مستقر هستند؛ ضمن اینکه تجهیزات جدیدی به شهر آبادان منتقل شده است، بنابراین تا چند ساعت آینده عملیات جدیدی آغاز شده و همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود در سراسر کشور بسیج شده اند تا هر چه سریعتر این عملیات تکمیل شود.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی افزود: تأکید ما بر این است که از ظرفیت افرادی که در شهرداری تهران تجربه لازم در حوزه امدادرسانی دارند را استفاده کنیم بنابراین امیدوارم به زودی این ساختمان تعیین تکلیف شود.

رضایی کوچی تأکید کرد: ما گزارشی از نحوه امدادرسانی دستگاه‌ها و اشخاص و دستگاه‌هایی که در خصوص بروز این سانحه متخلف شناخته شده و قصوری داشته‌اند را تهیه کرده و دو هفته آینده در صحن مجلس قرائت خواهیم کرد؛ همچنین افراد متخلف را هم به مردم و هم به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

انتهای پیام /


برچسب ها: مجلس متروپل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *