رئیس کل دادگستری استان کردستان: کارگروه جلب متهمان و محکومان متواری در دادگستری بانه تشکیل می‌‌شود

12:35 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۱۲۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل کارگروه جلب متهمان و محکومان متواری در دادگستری بانه خبر داد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی در سومین سفر به شهرستان‌های استان در سال جاری و در معیت اعضای شورای معاونین دادگستری کل استان، ضمن حضور در حوزه قضایی شهرستان مرزی بانه با مردم این شهرستان از نزدیک ملاقات کرد .

رئیس کل دادگستری استان کردستان در جلسه با رئیس دادگستری، دادستان عمومی و انقلاب و قضات حوزه قضایی شهرستان بانه ضمن تبریک سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان، بیان کرد: قضات و کارکنان خدوم دادگستری استان باید با درنظر گرفتن حق الناس با ارباب رجوع و مراجعان به بهترین شکل ممکن برخورد کنند.
وی افزود : در چارچوب سفر مقامات قضایی استان به شهرستان‌های تابعه مسائل مختلفی اعم از رعایت حقوق شهروندی، شعب نامتعارف، جمعیت کیفری زندان‌ها ، ملاقات با مردم، اتقان آرای قضایی، سرعت در رسیدگی به پرونده ها و … بررسی و رصد می شود و تصمیمات لازم اتخاذ و به تصویب می‌رسد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان تأکید کرد : خوشبختانه در بازدیدی که از دادگستری بانه صورت گرفت مشخص شد که آمار پرونده های مسن و قدیمی این حوزه قضایی بسیار پایین است و امیدواریم با تلاش‌های قضات و کارکنان اداری و پایش مرتب و مجدد پرونده‌ها به صورت هفتگی، تعداد شعب نامتعارف نیز به صفر برسد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی اضافه کرد : در بررسی آمار اعطای آزادی های مشروط به محکومان زندان بانه، مشاهده شد که تعداد این آمار در سطح پایینی قرار دارد از این رو هرچند جرایم ارتکابی در حوزه شهرستان بانه غالبا قاچاق و همچنین جرایم امنیتی است ولیکن لازم است تا قضات با درنظر گرفتن شرایط محکومین و اوضاع و احوال و شرایط ارتکاب جرم، بر استفاده بیش از پیش از مجازات‌های جایگزین و نهادهای ارفاقی اهتمام بیشتری ورزند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان از تشکیل کارگروه جلب متهمان و محکومان متواری در دادگستری بانه خبر داد و افزود : لازم است با فوریت این کارگروه با حضور رئیس دادگستری، دادستان، رئیس اداره اطلاعات، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی این شهرستان تشکیل شود.

وی نرخ ابلاغ الکترونیکی شهرستان بانه را ۹۲درصد برشمرد و همچنین بر استفاده هرچه بیشتر قضات استان از سیستم cms ( سیستم مکانیزه مدیریت پرونده های قضایی ) تأکید کرد و افزود: باید از تجدید اوقات رسیدگی بدون جهت خودداری شود و معاون فناوری اطلاعات موظف است این موضوع را بصورت مستمر بررسی و نتیجه را گزارش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان شجاعت و قاطعیت در صدور احکام توسط قضات را بسیار حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: هدف اصلی در صدور احکام قضایی ایجاد امنیت ، احقاق حق و جلب رضایت خداوند است و ضروری است تا در پرونده های فنی و تخصصی با جمع آوری ادله کامل و مستندات بهترین و جامعترین رای توسط قضات صادر شود .

گفتنی است، در پایان این بازدید دو روزه ، حجت الاسلام حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با بیش از۵۰ نفر از مردم شهرستان بانه به صورت حضوری ملاقات و به مشکلات آنها رسیدگی کرده و دستورات لازم را صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

دادستان سمنان از زندان مرکزی این استان بازدید کرد

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *