محروم کردن پناهجویان از دسترسی به کمک‌های قانونی با انتقال به مناطق دورافتاده در انگلیس

13:17 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۳۶۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
یک بررسی جدید نشان می‌دهد دولت انگلیس پناهجویان را برای رسیدگی به درخواستشان به نقاط دورافتاده این کشور اعزام می‌کند.

خبرگزاری میزان – دولت انگلیس پناهجویان را در حالی برای رسیدگی به درخواست پناهجوییشان به نقاط دورافتاده این کشور منتقل می‌کند که آن‌ها به دلیل کمبودهای موجود در این مناطق با دشواری‌های بیشتری در فرآیند مذکور مواجه می‌شوند.

به گزارش «گاردین»، گزارش 257 صفحه ای « Refugee Action » جدید نشان می‌دهد که پناهجویان حاضر در انگلیس از جمله پناهجویان در آستانه اخراج به روآندا، براساس سیاست مهاجرتی انگلیس به مناطق دورافتاده ای منتقل می‌شوند که در آن‌ها کمک قانونی برای طی روند پناهجویی وجود ندارد.

در میان این پناهجویان، کودکان پناهجوی بدون همراه نیز حضور دارند.

گزارش مذکور تاکید دارد که محروم کردن پناهجویان در آستانه اخراج از دسترسی به عدالت و کمک‌های قانونی نگران کننده است.

براساس این گزارش، فرستادن پناهجویان به مراکز اقامتی دور افتاده یا مراکزی که خشونت و آزار در انتظار آن‌هاست، سبب می‌شود آن‌ها در هنگام ارزیابی درخواست پناهندگی خود در شرایط دشوارتری قرار بگیرند.

مناطق مورد نظر از کمبود شدید کمک‌های حقوقی و سایر تمهیدات و محرومیت اجتماعی-اقتصادی به موازات سطح بالای تقاضای پناهجویی، رنج می‌برند.

« Refugee Action» همچنین اعلام کرد که عدم دسترسی به کمک‌های قانونی در فرآیند رسیدگی به درخواست پناهجویی با توجه به افزایش شمار افراد در انتظار درخواست اولیه پناهجویی، نگران کننده است.

براساس آمارها، شمار این دسته از پناهجویان از 65 هزار نفر در پایان سال 2020 به 100 هزار و 500 نفر در پایان سال گذشته رسید.

ضمن این که تقریبا نیمی از درخواست های تجدینظر علیه تصمیم های منفی پناهجویی در سال گذشته با موفقیت انجام شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *