بورل: ما باید ناتو را قوی‌تر کنیم

23:33 - 05 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۵۹۷۲
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه این اتحادیه برای جنگ آماده نیست گفت: ما باید ناتو را قوی‌تر و هر زمان که لازم باشد از شرکای خود به خوبی حمایت کنیم.

خبرگزاری میزان - طبق گزارش پرس یونایتد، جوسپ بورل در اظهاراتی در اندیشکده مرکز مطالعات سیاسی اروپا با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای جنگ آماده نیست و اگر با جنگی مانند اوکراین مواجه شود، مهمات ارتش‌های کشورهای اروپایی ظرف ۲ هفته به اتمام می‌رسد، گفت: به نظر نمی‌رسد کشورهای اروپایی بتوانند به موقع قابلیت‌های نظامی خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند زیرا این فرایند اختیاری است و قانونی وجود ندارد تا افزایش قابلیت‌های نظامی را محقق کند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: اگرچه ضعف‌های دفاعی اتحادیه اروپا به خوبی شناخته شده است با این حال کشورهای عضو اتحادیه اروپا به یک زنگ هشدار نیاز دارند تا به شیوه‌ای هماهنگ عمل کنند.

وی در ادامه با اشاره به جنگ اوکراین نیز اظهار کرد: ما باید از این جنگ درس بگیریم.

بورل افزود: ارتش‌های اروپایی نمی‌توانند بیش از دو هفته در جنگی مانند اوکراین دوام بیاورند زیرا مهمات آن‌ها تمام خواهد شد و اروپایی‌ها بیش از حد به صلح عادت کرده‌اند و از پذیرش تهدید نشات گرفته از خارج خودداری می‌کنند.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: نباید فکر کنیم که وضعیت طبیعی صلح است.

وی تاکید کرد: وضعیت طبیعی همه امور جنگ است و ما در اروپا به این باور عادت کرده‌ایم که صلح یک وضعیت عادی است و امیدوارم شاهد خلاف این باور نباشیم.

بورل افزود: زمان پیشبرد قابلیت‌های دفاع اروپایی فرا رسیده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  تاکید کرد: ما باید پایگاه صنعتی دفاعی اروپا را تقویت و ظرفیت‌های نظامی مورد نیاز برای دفاع از خود را ایجاد کنیم.

بورل گفت: ما باید ناتو را قوی‌تر و هر زمان که لازم باشد از شرکای خود به خوبی حمایت کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: ناتو بورل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *