رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری کنگره جهانی UCLG در قونیه/شهردار تهران نایب رئیس سازمان شهرهای متحد ماند

10:11 - 06 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۶۰۹۴
در کنگره جهانی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی خاورمیانه و غرب آسیا شهرداری تهران توانست برای اولین بار بطور همزمان موقعیت ریاست کمیته شهر هوشمند و جابه جایی شهری، نایب رئیسی کمیته مشارکت اجتماعی و نایب رئیسی کمیته فرهنگ و گردشگری را کسب کند.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام شهر، کنگره جهانی سازمان شهرهای متحد و دولت های محلی خاورمیانه و غرب آسیا (MEWA-UCLG ) از روز چهارشنبه ۲۵ می ۲۰۲۲( ۴ خرداد ۱۴۰۱ ) به میزبانی شهر قونیه در کشور ترکیه برگزار شده است و تا ۲۷ می (۶ خرداد) ادامه خواهد داشت. 

در روز اول این کنگره که هر سه سال یکبار برگزار می شود مجمع عمومی سازمان برای انتخاب اعضای هیات رییسه، هیات اجرایی، مجمع جهانی و همچنین روسای کمیته های تخصصی برای بازه زمانی سه ساله (۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ ) تشکیل جلسه داد و درخواست شهرداری تهران برای کسب مقام نایب رییسی و به تبع آن عضویت در هیات اجرایی این سازمان مورد پذیرش قرار گرفت تا این موقعیت برای علیرضا زاکانی شهردار تهران، به عنوان نایب رئیس UCLG MEWA و شهرداری تهران حفظ شود.


همچنین شهرداری تهران با عنایت به رایزنی های صورت گرفته توانست برای اولین بار بطور همزمان موقعیت ریاست کمیته شهر هوشمند و جابه جایی شهری، نایب رئیسی کمیته مشارکت اجتماعی و نایب رئیسی کمیته فرهنگ و گردشگری را کسب کند.

همچنین درخواست مجمع شهرداران آسیایی نیز برای نایب رئیسی کمیته دیپلماسی شهری و حکمرانی محلی مورد پذیرش قرار گرفت تا تهران بتواند با شرایط ایجاد شده از حداکثر ظرفیت عضویت در این سازمان بهره مند شود.

آقای تیسر ابو سنیه، شهردار شهر الخلیل (هبرون) فلسطین ریاست این سازمان را برای دوره پیش رو بر عهده گرفت.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *