رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس کل دادگستری کرمان: عبرت گرفتن از حوادث تاریخی راهگشای برون رفت از مشکلات خواهد بود

11:07 - 06 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۶۱۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان کرمان، گفت: بزرگداشت ایام تاریخی و عبرت گرفتن از حوادث تاریخی 2 موضوع مهمی است که با توجه به آن ها می توان راه های برون رفت بسیاری از مشکلات را تدوین و اجرایی کرد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) و آزادسازی خرمشهر، با اشاره به این مطلب که بزرگداشت ایام تاریخی و عبرت گرفتن از حوادث تاریخی برای ادامه راه 2 موضوع مهم است که باید به آن توجه لازم صورت گیرد، اظهارکرد: با این اقدامات می توان راه های برون رفت بسیاری از مشکلات را تدوین و اجرایی کرد.

وی افزود: بسیاری از حوادث، پیروزی ها، کامیابی ها و ناامیدی ها که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده است برای همه ما عبرت آموز است و باید از این درس ها برای طی کردن ادامه مسیر استفاده کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، آزادسازی خرمشهر را یکی از رخدادهای تاریخی بسیار مهم برشمرد و تاکید کرد: آزادسازی‌خرمشهر در دورانی که کشور با امکانات محدود، درگیر جنگی تمام عیار بود و در داخل کشور نیز مسائل سیاسی و غیره دشواری هایی را ایجاد کرده بود، در حقیقت یک معجزه بود و از این رو امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان این مطلب که آزادسازی خرمشهر در حالی انجام شد که در محاسبات مادی آن زمان قابل پیش بینی نبود، یادآور شد: ایمان راسخ رزمندگان اسلام، باورهای دینی مردم و امید آنها به موفقیت در این عملیات و پشتیبانی مردم از عوامل تحقق این پیروزی بزرگ و مقدمه ای برای سایر پیروزی ها بود.

وی سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) را نیز گرامیداشت و گفت: آن امام همام فرموده اند که ای شیعیان ما، آبرو و زینت ما باشید، باعث ننگ و بی آبرویی ما نباشید و با مردم خوب صحبت کنید و با توجه به این فرمایش انتظار می رود که همه ما در رفتار شخصی و اجتماعی خود به نحوی عمل کنیم که مایه زینت ائمه اطهار(ع) باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کرمان، همچنین تاکید کرد: در رفتار اداری و سازمانی نیز باید این فرمایش را نصب العین قرار داده و به گونه ای عمل کنیم که امام صادق (ع)، سایر اهل بیت عصمت و طهارت و امام زمان (عج) به وجود ما افتخار کنند و ما را باعث آبرومندی خود بدانند.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری کرمان: تحقق پیشگیری از وقوع جرم از موفقیت‌های بزرگ سازمان قضایی نیروهای مسلح است

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *