انتقاد مدیر سازمان بین المللی مهاجرت از سکوت اروپا درباره وضعیت بازداشت‌شدگان در لیبی

11:33 - 06 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۶۲۳۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مدیر سازمان بین المللی مهاجرت، اروپا را به سکوت در برابر وضعیت اسفناک بازداشت شدگان در لیبی متهم کرد.

خبرگزاری میزان - «فدریکو سودا»، مدیر لیبیایی سازمان بین المللی مهاجرت از اروپا شدیدا انتقاد کرد.

به گزارش «گاردین»، یک مقام ارشد بین المللی، اروپا را به رضایت از وضعیت اسفناک هزاران مهاجر و پناهجو در «شرایط اسفناک» در بازداشت خودسرانه در لیبی، متهم کرد.

«سودا» همچنین از عدم انجام تلاش‌های خارجی لازم برای تغییر محیط بازداشت خودسرانه و شرایط اسفناک مهاجران در کشور جنگزده لیبی انتقاد کرد.

 گزارش شورای حقوق بشر سازمان ملل در سال گذشته به این نتیجه رسید که شرایط در مراکز بازداشت مهاجران و پناهجویان در لیبی یک جنایت احتمالی علیه بشریت است.

گزارش اخیر کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان «IOM» نشان می‌دهد که در سال 2021، 32 هزار و 425 مهاجری که قصد ورود به اروپا داشتند، پس از رهگیری یا نجات در دریای مدیترانه به لیبی بازگردانده شدند.

اتحادیه اروپا به گارد ساحلی لیبی برای انجام عملیات جستجو و نجات در دریای مدیترانه کمک مالی می‌کند.

اما پناهجویان و سایر مهاجرانی که در تلاش برای رسیدن به اروپا رهگیری شده‌اند، به عفو بین‌الملل گفته‌اند که گارد ساحلی لیبی با سهل انگاری و بی احتیاطی، عمداً به قایق‌ها آسیب می‌زند و باعث واژگونی آن‌ها می‌شود.

در گزارشی دلخراش سال گذشته در این باره، آمده بود که مهاجرانی که به لیبی بازگردانده شده‌اند به بازداشتگاه‌های دولتی «جهنمی» منتقل می‌شوند، جایی که در معرض شکنجه، خشونت جنسی و ضرب و شتم قرار می‌گیرند.

برخی از این مهاجران و پناهجویان در بازداشتگاه‌هایی که توسط اداره مبارزه با مهاجرت غیرقانونی لیبی اداره می‌شود، کشته شدند.

شماری دیگر نیز برای فرار باج می‌دادند یا مجبور به کار اجباری شدند.

بر اساس گزارش ژوئن 2021 عفو بین‌الملل، 6 هزار و 100 نفر در بازداشتگاه‌های مذکور نگهداری می‌شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *