وزیر کشور: فوتی‌های حادثه متروپل آبادان به 29 تن رسید

16:56 - 07 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۷۹۸۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
وزیر کشور با توجه به حادثه متروپل آبادان گفت: تا این لحظه ۲۹ پیکر پیدا شده است و همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان در این منطقه مشاهده شده است که از محل خارج خواهند شد.

خبرگزاری میزان - بنا به اعلام خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی گفت: امروز با ده‌ها دستگاه انواع لودر‌های سنگین در مقیاس‌های مختلف و جرثقیل‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد بسیارگسترده‌ای از لودرها، لیفتراک‌ها و بیل‌های مکانیکی در منطقه حضور داریم.

وزیر کشور افزود: کار، توسعه بیشتری در چهار جبهه پیدا کرده است و در هر جبهه به طور گسترده فعال هستند و به سرعت کار جلو می‌رود. در کنار آن، یافتن پیکر‌های عزیزان مدفون شده است که تا این لحظه ۲۹ پیکر پیدا شده است و همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان در این منطقه مشاهده شده است که از محل خارج خواهند شد.

وی اظهار داشت: البته با توجه به حجم آوار‌ها یک مقدار ممکن است تاخیر زمانی داشته باشیم، اما این کار به سرعت در حال انجام است و با هماهنگی و همدلی همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها کار با سرعت بسیار بیشتری در حال تعقیب است و تشکر می‌کنیم از مردم عزیز و شریف آبادان و مردم داغدیده و خانواده‌های جانباختگان که بسیار با ما همراه هستند.


وی گفت: این جا خانواده‌هایی داریم که همسر و سه فرزندشان را از دست دادند، ولی جز داغ تنهایی و محبت از آن‌ها چیزی ندیدیم و وقتی با آن‌ها صحبت می‌کنیم بسیار متشکر هستند از جمهوری اسلامی و همدرد‌های رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور و همه ارگان ها. این البته وظیفه ماست که در خدمت مردم عزیزمان باشیم.


وحیدی افزود: صحنه‌های رشادت‌های عزیزانمان و مردم عزیز را درآبادان می‌بینیم که این جا برخی شگفتی ساز است و بعد از کار‌هایی که انجام می‌شد و خطر داشت. به عنوان مثال چطور این جوان رشیدی که کاندید می‌شد که این کار خطرناک را انجام دهد و برای خودش خطر جانی داشته باشد با کمال میل و آرامش وارد این مرحله می‌شدند و این‌ها صحنه‌های بسیار ارزشمندی است که از همدلی، فداکاری و ایثار مردم عزیز ماست و دستگاه‌هایی که این جا هستند. از نیرو‌هایی که ازآتش نشانی، هلال احمر، اورژانس، سپاه، نیروی انتظامی و عزیزانی که از شهر‌های مختلف آمده بودند تشکر فراوان می‌کنیم.


وزیر کشور در پایان گفت: کار به حمدالله به خوبی دنبال می‌شود و امیدواریم بتوانیم در زمان کمتری در حوادثی با این مقیاس کار را جمع کنیم.

انتهای پیام/


برچسب ها: وزیر کشور متروپل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *