یک مرکز حقوقی: امارات رفتار خشن و نفرت‌انگیزی با معارضان دارد

14:07 - 08 خرداد 1401
کد خبر: ۴۲۸۹۰۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مقامات امارات در حالی برای ارائه چهره‎ای مترقی از کشور خود در سطح بین‌المللی هستند که در برابر نقض حقوق بشر در این کشور سکوت کرده‌اند.

خبرگزاری میزان - «کریستینا استاکوود» از مرکز حقوق بشر خلیج فارس (GCHR) وضعیت فعلی در امارات و تلاش‌های دولت این کشور برای بهبود وجهه بین‌المللی خود را تشریح کرده است.

به گزارش «civicus»،سازمان GCHR یک نهاد (CSO) است که حمایت از مدافعان حقوق بشر را به منظور ارتقای وضعیت حقوق بشر ارائه می‌دهد.

یک موضوع قابل توجه، تفاوت فاحش بین تصویر مترقی و آینده‌نگر است که امارات تلاش می‌کند در صحنه بین‌المللی از خود ارائه دهد و رفتار نفرت انگیز آن با مدافعان حقوق بشر (HRDs) و سایرین در جامعه خود است.

تک تک افراد فعال حقوق بشر فعال در امارات با نقض حق آزادی بیان خود زندانی یا تبعید شده‌اند؛ امارات به طور نظام‌مند صداهای منتقد و مستقلی را که از حقوق بشر در این کشور دفاع می‌کنند، چه آنلاین و چه آفلاین سرکوب می‌کند.

مقامات امارات برای تحکیم این جو ظالمانه بر شکنجه تکیه می‌کنند. الگوهای نوظهور کلیدی عبارتند از؛ استفاده از ناپدید شدن اجباری به دنبال دستگیری خودسرانه، بازداشت برای انجام شکنجه، مجازات و شکنجه بیشتر برای افرادی که در مورد شرایط بازداشت خود صحبت کنند، و همدستی شرکت‌ها و جامعه بین‌المللی در انجام شکنجه نظام‌مند در امارات.

امارات همچنین به آزار و اذیت مدافعان حقوق بشر در تبعید ادامه می‌دهد؛ در سال 2021، کابینه امارات قطعنامه 83 وزیران را صادر کرد که 38 نفر، از جمله چندین سازمان حقوق بشری، یک محقق و 13 نهاد را به فهرست تروریستی خود اضافه کرد.

همچنین در سال 2021 فاش شد که امارات از جاسوس‌افزار «پگاسوس» رژیم صهیونیستی برای جاسوسی از مخالفان خود استفاده کرده است.

علاوه بر این امارات از نمایشگاه «اکسپو» برای منحرف کردن توجه افکار عمومی و بهبود وجهه بین‌المللی خود استفاده کرده است؛ امارات تلاش کرده تا چهره خود را سفید کند و کشوری با مدارا را به نمایش بگذارد که حتی حقوق زنان را ترویج می‎کند.

با این وجود نیازی به گفتن نیست که حتی برخی نهادهای اماراتی به اکسپو دعوت نشدند؛ رویدادی که سازمان دهندگان آن ادعا می‌کنند هدف آن ایجاد «فردای بهتر» است.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر امارات

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *